۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
حدود ۷۰ درصد قطعات خودرو در داخل کشور تولید می‌شود
رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی کشور:

حدود ۷۰ درصد قطعات خودرو در داخل کشور تولید می‌شود

تبریز- رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی کشور گفت: حدود ۷۰ درصد قطعات خودرو در داخل کشور تولید می‌شود.

به گزارش بازار، محمدرضا نجفی‌منش در آیین رونمایی از قطعه سیستم سوخت‌رسانی خودرو در کلیبر اظهار داشت: اولین صنعتی که آمریکایی‌ها در زمان اوباما و ترامپ اقدام به تحریم کردند صنعت خودروسازی کشور بود، گفتند هرچه خودرو بخواهید ما به شما می‌دهیم اما ایرانی‌ها خودرو نسازند چراکه قصد داشتند صنعت ریشه و مادر خودروسازی کشور را نابود کنند. به همین خاطر مهندسان ایرانی برای عبور از تحریم‌ها شروع به بومی‌سازی قطعات خودرو کرده‌اند.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی کشور با اشاره به این‌که حدود ۷۰ درصد قطعات خودرو در داخل کشور تولید می‌شود، افزود: اگر تولید قطعات صنعت خودروسازی در کشور به ۹۰ درصد برسد، هیچ کشوری نمی‌تواند صنعت خودروسازی ایران را تحریم یا تهدید به نابودی کند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: متأسفانه جو خود تحقیری در کشور حاکم است، صنعت خودروسازی ایراداتی دارد اما اجازه ندهیم صنعت‌گران داخلی سرکوب شوند. اشکالات و نقد را می‌پذیریم اما تخریب و خودتحقیری صنعت کشور راه به جایی نمی‌برد.

نجفی‌منش بابیان این‌که بزرگترین مشکل صنعت قطعه‌سازی خودرو نبود نقدینگی است، تصریح کرد: مجلس و بانک‌های عامل در تأمین نقدینگی و گشایش ال‌سی داخلی کمک کنند، اگر مشکل نقدینگی قطعه‌سازان کشور حل شود قطعاً قطعه‌سازان تمامی تلاش‌شان را برای ارتقای کیفیت به‌کار خواهند گرفت.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی کشور خواستار بازگشایی ال‌سی داخلی در بانک‌های آذربایجان‌شرقی به‌عنوان پایلوت کشور در حمایت از قطعه‌سازان شد، خاطرنشان کرد: قطعه‌سازان برای قطع وابستگی و خودکفایی بر روی ساخت داخل متمرکز شده‌اند.

وی یادآور شد: در برخی استان‌ها از جمله استان‌های سمنان، خراسان و مرکزی با نیروی کار متخصص مواجه هستیم. لذا بایستی به وجود نیروهای جوان و متخصص آذربایجان‌شرقی ارزش و بها دهیم.

کد خبر: ۱۶۲٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha