۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
افزایش ۲۰ برابری ارزش صادرات ریلی از مرز رازی خوی
مدیر گمرک رازی خوی خبر داد

افزایش ۲۰ برابری ارزش صادرات ریلی از مرز رازی خوی

ارومیه - مدیر گمرک رازی خوی گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا ارزش صادرات کالا از گمرک و مرز ریلی رازی ۲۰ برابر افزایش یافت.

به گزارش بازار به نقل از خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی، سیف الله راثی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: با شیوع بیماری کرونا، صادرات و ترانزیت کالا از مرز ریلی رازی با ایجاد ایستگاه ضد عفونی در مبدا رازی ایران و کاپی کوی ترکیه و با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی مشترک بین دو کشور صورت می گیرد.

وی ادامه داد: این مرز با آغاز شیوع کرونا با افزایش فعالیت خود به ۲۴ ساعت، مهم ترین نقش را در تجارت بین ایران و ترکیه ایفا کرده است.

مدیر گمرک رازی خوی افزود: در فروردین ماه امسال، ۱۸ هزار تن انواع کالا به ارزش ۴۱ میلیون دلار از این گمرک ریلی و از طریق مرز رازی به ترکیه و کشورهای اروپایی صادر شده است که از نظر وزن هفت برابر و از لحاظ ارزشی، ۲۰ برابر نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

راثی ادامه داد: پلی اتیلن، کود اوره، هندوانه و شمش روی از مهمترین اقلام صادراتی از این مرز در این مدت بوده که با ۸۱۳ واگن قطار صادر شده است.

وی همچنین از افزایش هفت برابری ارزش ترانزیت کالا از این مبدا خبر داد و تصریح کرد: در فروردین ماه امسال، ۳۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۴۰ میلیون دلار با هزار و ۴۰۰ دستگاه واگن قطار از مرز رازی ترانزیت شده است که این میزان ترانزیت نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن نیز ۱.۵ برابر رشد را نشان می دهد.

مرز رازی خوی تنها مرز ارتباطی ریلی ایران با اروپا از طریق ترکیه است که نقش مهمی را در توسعه تجارت و بازرگانی کشورمان ایفا می کند.

کد خبر: ۱۶٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha