۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۶
تعمیرات اساسی پارس جنوبی ۱۹۵ روز تکمیل می‌شود| تولید ۲۵۵ میلیون بشکه میعانات در پالایشگاه‌های مجتمع
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تعمیرات اساسی پارس جنوبی ۱۹۵ روز تکمیل می‌شود| تولید ۲۵۵ میلیون بشکه میعانات در پالایشگاه‌های مجتمع

بوشهر- باهوش مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به اینکه تعمیرات اساسی ۱۹۵ روز به طول می‌انجامد از تولید ۲۵۵ میلیون بشکه میعانات گازی در مجتمع پارس جنوبی در یکسال اخیر خبر داد.

احمد باهوش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مجتمع گازی پارس جنوبی بزرگترین تولید کننده گاز در کشور است و بر اساس آمار موجود، بیش از ۷۵ درصد گاز کشور در این مجموعه تولید می‌شود.

وی افزود: با تلاش مستمر و فعالیت شبانه‌روزی کارکنان وکارگران پارس جنوبی، تولید روزانه گاز به بیش از ۱۰۰۰ میلیون متر مکعب رسیده و این میزان با تکمیل آخرین فاز را دست اجرا، بالاتر نیز می‌رود.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی خاطر نشان کرد: انجام تعمیرات اساسی از مهم‌ترین عملیات‌های سالانه در پالایشگاه‌های پارس جنوبی است و اکنون در میانه مسیر تعمیرات اساسی هستیم.

باهوش تصریح کرد: تعمیرات اساسی در این مجتمع از ۲۰ فروردین سال جاری آغاز شده و تا ۲۸ مهر ماه تداوم دارد و مجموعا ۱۹۵ روز به طول می‌انجامد.

وی یادآور شد: بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ تجهیزات ثابت پالایشگاهی در این مجتمع گازی تحت حوزه پایش بازرسی فنی قرار می‌گیرد و امیدوارم تعمیرات اساسی با موفقیت پایان یابد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اضافه کرد: در یکسال اخیر بیش از ۲۵۵ میلیون بشکه میعانات گازی در پارس جنوبی تولید و علاوه بر آن حدود ۱۹۶ میلیارد متر مکعب نیز گاز شیرین فرآورش شده است.

باهوش گفت: افزایش تولیدات مجتمع گاز پارس جنوبی با توجه به نیروی جوان و تحصیلکرده در این مجموعه مورد توجه و تاکید قرار دارد.

کد خبر: ۱۶۲٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha