۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۲
نفوذ جریانات جنوبی به گلستان و احتمال حریق جنگل ها| دمای هوا به ۴۶ درجه سانتیگراد می رسد
مدیرکل هواشناسی گلستان خبرداد؛

نفوذ جریانات جنوبی به گلستان و احتمال حریق جنگل ها| دمای هوا به ۴۶ درجه سانتیگراد می رسد

گرگان- داداشی، مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به نفوذ جریانات گرم جنوبی طی روزهای آینده به استان، گفت: دمای هوا در روز یکشنبه در مناطق شرقی گلستان به ۴۶ درجه سانتیگراد می رسد.

نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در هفته جاری، طبق الگوهای هواشناسی با نفوذ جریانات گرم جنوبی شاهد استمرار افزایش دما در گلستان خواهیم بود به نحوی که روز یکشنبه در گرمترین ساعات دمای گلستان در بخش های شرقی به مرز ۴۶ درجه سانتیگراد می رسد.

مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد: علاوه بر افزایش محسوس دما در روزهای آینده، رطوبت هوا به شدت کاهش خواهش یافت و این امر احتمال بروز حوادث طبیعی مانند آتش‌سوزی در جنگل‌ها و منابع طبیعی گلستان را افزایش خواهد داد.

وی متذکر شد: دمای هوا در روزهای پایانی هفته گذشته تا ۴۰ درجه سانتیگراد ثبت شده اما با نفوذ جریاناتی جنوبی، گرمترین روزهای تابستان را در هفته جاری تجربه خواهیم کرد.

داداشی با اشاره به کاهش بارندگی در تیرماه، افزود: میزان ثبت بارش در تیرماه فقط یک میلی متر بوده در حالی که متوسط بلندمدت بارش باران در این ماه، حدود ۲۳ میلی متر است.

مدیرکل هواشناسی گلستان تاکید کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی تا نیمه مردادماه بارندگی محسوسی در گلستان اتفاق نخواهد افتاد.

وی گفت: شرایط آب و هوایی گلستان در هفته پیش رو به نحوی است که سرانه مصرف آب و برق از میزان متوسط استان فراتر خواهد رفت و ضرورت دارد مدیران متولی تمهیدات لازم را در این خصوص بیندیشند.

کد خبر: ۱۶۲٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha