۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
لغو روادید کویت؛ مطالبه فعالان اقتصادی آبادان و خرمشهر| وزارت خارجه اقدام کند
بازار گزارش می‌دهد؛

لغو روادید کویت؛ مطالبه فعالان اقتصادی آبادان و خرمشهر| وزارت خارجه اقدام کند

آبادان- فعالان اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر خواستار تسریع لغو روادید بین ایران و کویت شدند.

محمود نواصر؛ بازار: دولت سیزدهم تمرکز بسیار خوبی بر روی ارتباط با کشورهای همسایه دارد. ارتباطی موثر که قطعا باعث بهبود شرایط اقتصادی از طریق صادرات می‌شود.

یکی از همسایگان جنوب غربی ایران که متاسفانه میزان صادرات به آن کم بوده، کویت است.

شیوع ویروس کرونا کاهش صادراتی ۴۰ درصدی ایران به کویت را به دنبال داشت و در حال حاضر حجم صادرات ایران به کویت بین ۱۰۰ تا ۱۸۶ میلیون دلار در سال است.

طی روزهای اخیر معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از بندر خرمشهر با اشاره لزوم ایجاد شرایط توسعه ارتباطی بین کشورهای ایران و کویت اظهار کرد: با توجه به فرهنگ مشترک مردم شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با مردم کویت لغو روادید با این کشور را تا محقق شدن آن پیگیری خواهیم کرد.

علی اکبر صفایی وجود خط دریایی خرمشهر به کویت را یک فرصت دانست و از افزایش ترددها همزمان با استقبال بیشتر از این خط دریایی خبر داد.

این خبر مهم و امیدوارکننده سریعا در سطح کشور بازتاب داده شده و واکنش‌های مثبت زیادی به دنبال داشت. اتفاقی که سبب توسعه اقتصاد و صنعت گردشگری می‌شود.

اکنون بسیار از فعالان اقتصادی خواستار تلاش همه مسئولان برای هر چه سریعتر اجرا شدن این طرح مهم و حیاتی اقتصادی شدند.

لغو روادید کویت؛ مطالبه فعالان اقتصادی آبادان و خرمشهر| وزارت خارجه اقدام کند

رعایت اصول تجارت توسط کویتی‌ها
قاسم ولدسلطان، یک فعال اقتصادی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بازار کویت، یک بازار بسیار مهم برای فعالان اقتصادی منطقه است.

بازار کویت بسیار مطمئن است و اساسا فعالیت با تجار و بازرگانان کویت برای ما عالی است زیرا اصول مبادلات تجاری را به بهترین شکل رعایت می‌کنند

وی افزود: بازار کویت بسیار مطمئن است و اساسا فعالیت با تجار و بازرگانان کویت برای ما عالی است زیرا اصول مبادلات تجاری را به بهترین شکل رعایت می‌کنند.

این فعال اقتصادی عنوان کرد: روادید همواره یکی مشکلات ما بوده است که با برداشت آن قطعا سهم صادرات ایران به کویت افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

لغو روادید کویت؛ مطالبه فعالان اقتصادی آبادان و خرمشهر| وزارت خارجه اقدام کند

کشف بازارهای جدید
علی بچاری، یک فعال اقتصادی دیگر نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سال‌های زیادی است که با عراق صادرات انجام می‌دهم ولی کشف بازارهای جدید و توسعه فعالیت‌های اقتصادی برایم مهم است.

کشورهایی که چند هزار کیلومتر از ایران دور هستند و شرایط ایده آل ما را ندارند کالاهای خود را به کویت صادر می‌کنند پس فعالان اقتصادی ایرانی مستقر در شهرهای آبادان و خرمشهر نباید از این فرصت بی بهره بمانند

وی ادامه داد: کشورهایی که چند هزار کیلومتر از ایران دور هستند و شرایط ایده آل ما را ندارند کالاهای خود را به کویت صادر می‌کنند پس فعالان اقتصادی ایرانی مستقر در شهرهای آبادان و خرمشهر نباید از این فرصت بی بهره بمانند.

این فعال اقتصادی توضیح داد: نمایندگان شهرهای آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی باید از طریق رایزنی با وزیر امور خارجه اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

سازمان منطقه آزاد اروند پیگیر شود
جاسم کعبی، یک فعال اقتصادی دیگر نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اکنون مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بر اساس حکم رئیس جمهور به عنوان حاکم منطقه است.

وی گفت: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند باید مطالبه فعالان اقتصادی را به دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور اطلاع دهد و تا به نتیجه رسیدن پیگیری کند.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: افزایش خطوط آبی یکی دیگر از راه‌های افزایش صادرات به کویت است که بنادر شهرهای آبادان و خرمشهر در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

پرواز آبادان-کویت برقرار شود
علی طمیمی، یکی دیگر از فعالان اقتصادی نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مدتی پرواز کارگوی کویت-آبادان فعال شد ولی به دلایل نامعلوم این پرواز برداشته شد که انتظار داریم پرواز در این مسیر دوباره برقرار شود.

وی تاکید کرد: لغو روادید ایران و کویت گامی مهم در پیشبرد اقتصاد ایران سربلند است که اشتغالزایی زیادی نیز برای منطقه به دنبال دارد.

این فعال اقتصادی افزود: در شرایط فعلی کشور، صادرات امری مهم و ضروری تلقی می‌شود و کشورهای همسایه در این خصوص باید در اولویت قرار بگیرند.

لغو روادید کویت؛ مطالبه فعالان اقتصادی آبادان و خرمشهر| وزارت خارجه اقدام کند

توان رقابتی کشاورزی آبادان و خرمشهر
عدنان بغلانی، یکی دیگر از فعالان اقتصادی نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کشاورزی شهرهای آبادان و خرمشهر نیازمند حضور در بازارهای همه کشورها همچون کشورهای حوزه خلیج هستند.

کویت یکی از کشورهایی است که فقط کالاهای با کیفیت را دریافت می‌کند و تولیدات کشاورزی شهرهای آبادان و خرمشهر توان رقابت و حضور در بازار این کشور را دارند

وی تاکید کرد: کویت یکی از کشورهایی است که فقط کالاهای با کیفیت را دریافت می‌کند و تولیدات کشاورزی شهرهای آبادان و خرمشهر توان رقابت و حضور در بازار این کشور را دارند.

این فعال اقتصادی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که همواره به مانعی بزرگ تبدیل شده است، روادید است که به دشواری انجام می‌شود.

بغلانی تصریح کرد: تحمل وعده‌های جدید و زیبا و در واقع شعارپردازی را نداریم و مسئولان باید تا تحقق حذف روادید کویت همه تلاش خود را انجام دهند.

ضرورت فعال شدن کانال‌های دیپلماتیک
به نظر می‌رسد موضوعی که برای توسعه و تعمیق روابط تجاری ایران و کویت مهم و حیاتی به شمار می‌رود، فعال شدن کانال‌های دیپلماتیک برای اصلاح و بهبود نگاه کویت به ایران است تا این کشور کوچک منطقه خلیج فارس که ظرفیت بی نظیری برای دریافت و خرید کالا و خدمات ایران دارد، به بازاری مناسبی برای تجار و صنعتگران ایرانی تبدیل شود.

کویت با وجود اینکه تقریبا همه کالاهای مورد نیاز خود را وارد می‌کند، دارای تراز مثبت تجاری است. این کشور کشاورزی و صنعت ندارد که در واقع وضعیت فعلی می‌تواند برای ایران ایده‌آل تلقی شود.

سرمایه‌گذاری کویت در ایران نیز منجر به منافع سودآوری اقتصادی برای کویت می‌شود و ایران نیز می‌تواند با جذب سرمایه‌های خارجی در رونق تولید گام مثبتی بردارد.

کد خبر: ۱۶۲٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha