۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۵
راهنمایی کامل در خصوص کناف، سقف کاذب و کف پوش

راهنمایی کامل در خصوص کناف، سقف کاذب و کف پوش

سقف کاذب در بین پوشش هایی قرار می گیرد که به صورت غیر باربر طراحی و ساخته شده است.

سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب در بین پوشش هایی قرار می گیرد که به صورت غیر باربر طراحی و ساخته شده است. در رابطه با این سقف موارد بسیار گسترده و مهمی وجود دارند. به عنوان مثال برای اینکه بخواهیم این سقف را به اجرا در بیاوریم، در ابتدا نیاز است تا سقف سازه ای به درستی نصب شود. این سقف مزایا و معایب خاص خودش را دارد و به خاطر بهره مندی از ویژگی های مختلف، توانسته در انواع گوناگونی وجود داشته باشد. مواردی که در این نوع سقف مورد اهمیت هستند، بسیار زیادی هستند که در ادامه به صورت جامع تر هر کدام را مورد بررسی و توضیح قرار خواهیم داد.

مزایای استفاده از سقف کاذب

این سقف که به صورت گسترده در انواع سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد، توانسته مزیت های بسیار زیادی را به خود اختصاص دهد از جمله مزایای سقف کاذب می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

۱- از امتیازات این سقف کاذب می توان به قابلیت جابه جایی آن اشاره کرد. همین مورد باعث خواهد شد تا برتری های بسیار زیادی را نسبت به سقف های دیگر پیدا کند. از این برتری ها می توان به کاهش هزینه های مربوط به نصب و تعمیر اشاره کرد.

۲- از این سقف برای بهره مندی از یک دکوراسیون زیبا نیز استفاده می شود. بدین صورت که با کمک آن از این قابلیت برخوردار خواهید بود تا بتوانید نورپردازی های بسیار خلاقانه ای را بر روی سقف به وجود بیاورید.

مهم ترین ویژگی سقف های کاذب

سقف های کاذب ویژگی های بسیار مختلفی را دارند ولی از مهم ترین آن ها می توان به قابلیت رنگ آمیزی اشاره داشت. بدین صورت که شما می توانید با توجه به نوع و رنگ دکوراسیون خانه، یک رنگ مکمل را انتخاب کنید تا نمای داخلی را بسیار جذاب و شیک نمایید.

در چه مکان هایی می توان از سقف کاذب استفاده کرد؟

از سقف کاذب می توان در پذیرایی استفاده کرد و با کمک آن یک دکوراسیون بسیار ویژه را ایجاد کرد.

قیمت سقف کاذب

قیمت سقف کاذب یکی از موارد بسیار پر اهمیت در رابطه با این مبحث می باشد. برای اینکه بتوانیم هزینه های مورد نیاز را برآورد کنیم، نیاز است تا به نکات مختلفی توجه شود. به عنوان مثال هزینه خرید و نصب سقف چوبی کاذب نسبت به سقف کاذب آلومینیومی متفاوت می باشد.

پارکت لمینت

نصب پارکت لمینت یکی از راه های داشتن کف منزل بسیار زیبا و با کاربری مناسب است. تغییر دکوراسیون از نکاتی است که همیشه مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین نصب یک کفپوش جدید بر روی زمین می تواند در خانه ی شما تغییر چشم گیری را ایجاد نماید. گاهی با نصب یک پارکت لمینت ساده چنان فضای خانه تغییر می کند که حتی فضا قابل تشخیص نیست. بنابراین اگر تصمیم گرفته باشید کمی از سرمایه ی خود را صرف تغییر این نما بکنید آن چنان تصمیم پشیمان کننده ای نخواهد بود.

images_1657719716.png


جنس ماده مورد استفاده در پارکت لمینت

انواع پارکت لمینت معمولا از جنس چوب و یا از مواد دیگری که مبنای و پایه آن چوب است ساخته می شود. در واقع لمینت یا کف پوش لمینت که امروزه از تقاضای بالایی برخوردار است نسل جدیدی از همین پارکت های شناور هستند. لمینت ها نوع کلاسیک این پارکت می باشند. ضخامت پارکت های شناور حدود ۲٫۵ میلی متر ۶ میلی متر است و از لایه دکور یا تزئینی و یک لایه ی نهایی محافظ تشکیل می گردد که لایه نهایی از اهمیت بالایی برخوردار است به این دلیل که از لکه های دائمی و خراشیده شدن جلوگیری می کند.

دیوارپوش پی وی سی چیست؟

امروزه کاربرد دیوارپوشهای پی وی سی رو به افزایش می باشد تا جایی که یکی از بهترین مصالح برای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و معماری داخلی می باشد، تنوع رنگی و طرح های زیبا از ویژگیهای این محصولات می باشد، بدلیل دارا بودن ساختار پی وی سی در برابر رطوبت مقاوم بوده، برخی از مدلهای تولیدی کانکس طرحهای داخلی کانکس و پیش ساخته آن با اجرای دیوارپوش PVC می باشد که در طرح های متنوع و زیبا می باشد. بخصوص برای تهیه کانکس جهت مناطق شرجی کانکسهای با نما داخل از دیوارپوش پی وی سی هم مناسب، هم مقرون بصرفه و زیبا می باشد.

دیوارپوش پی وی سی در چند مدل می باشد، مدلهای ساده، مدلهای روکشدار، مدلهای چاپی تمامی دیوارپوشهای پی وی سی با ضخامت حدود یک سانتیمتر و یک رویه آن که طرح و نما دیوارپوش بوده و زیره (پشت) دیوارپوش برای قرار گرفتن روی سطح دیوار(محل اجر) می باشد همچنین بین زیره دیوارپوشها و رویه اصلی شبکه ای بصورت خانه های توخالی قرار گرفته (که به میزان کمی نقش عایق صوتی را هم دارد.

images_1657719727.png

ویژگی دیوار پوش های پی وی سی

از دیوار پوش های پی وی سی می توان بعد از مراحل سفت کاری ساختمان استفاده کرد و دیگر نیازی به تعمیر و سایر هزینه های جانبی برای پوشاندن دیوارها نیست. این دیوار پوش ها ضد باکتری و ضد حشره هستند. بنابراین پشت آن ها هیچ حشره ای نمی تواند زندگی کند.

دیوارپوش ام دی اف(MDF)

انجام دیوار پوش MDF از جنس نوعی چوب فشرده میباشد که دارای روکش هایی مقاوم است. همانطور که در بالاتر اشاره شد پانل پی وی سی راه کاری مناسب برای پوشش راه پله به دلیل آسیب پذیر بودن در برابر ضربه های محکم نمیباشد اما دیوارپوش ام دی اف بسیار مقاوم بوده و شما میتوانید با خیال راحت از این محصول در تمامی مقاطع استفاده نمایید و این اطمینان را داشته باشید که با ضربه های محکم و مستقیم و همچنین اجسام تیز مقاومت لازم را دارا میباشد.

و اما نکته ای که در اینجا باید متذکر شد، عدم مقاومت این متریال در برابر رطوبت و آب میباشد و این نیز به دلیل چوبی بودن این محصول است که میتواند ما را در مورد استفاده از این نوع دیوار پوش در مناطق مرطوب منصرف نماید.

از مزایای دیگر این محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- مقاوم در برابر مایعات و شست‌وشو

- تنوع بالا در طرح و رنگ

- قیمت مناسب

- مقاوم در برابر ضربه و ساییدگی

- عایق در برابر حرارت، برودت و صدا

اگر قصد دارید که دکوراسیون داخلی منزل خود را تغییر دهید و به کمک یک تیم حرفه ای و خبره نیاز دارید، ما به شما شرکت شهام دیزاین را معرفی می کنیم.

برای دریافت مشاوره با کارشناسان شهام دیزاین در ارتباط باشید:

۶۶۱۲۵۹۷۱ - ۰۲۱

۸۸۵۲۸۰۴۴ - ۰۲۱

منبع مقاله : shahamdesign.com

کد خبر: ۱۶۱٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha