۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵
تامین ۹۵ هزار متر مکعب آب روزانه توسط آب‌شیرین کن های استان بوشهر
تا پاییز امسال محقق می‌شود؛

تامین ۹۵ هزار متر مکعب آب روزانه توسط آب‌شیرین کن های استان بوشهر

بوشهر- عالی مدیر عامل آب و فاضلاب بوشهر از تامین ۹۵ هزار متر مکعب آب روزانه توسط آب شیرین‌کن‌های استان تا پاییز امسال خبر داد.

ابوالحسن عالی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان بوشهر به دلیل وابستگی به سایر استان‌ها در تامین آب همواره مشکل داشته و اگر طرح‌های نوین اجرایی و تکمیل شوند شاهد بهبود وضعیت خواهیم بود.

وی افزود: بازسازی و نوسازی خطوط انتقال آب از اولویت‌های استان است که از هدر رفت بخش زیادی از آب شرب جلوگیری می‌کند و سبب می شود که نوبت‌بندی آب کاهش یابد.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان بوشهر خاطر نشان کرد: بوشهر تنها مرکز استان در کشور است که آب شرب مردم نوبت‌بندی شده و این مساله به دلیل کاهش منابع آبی و نیاز سایر مناطق به آب است.

عالی تصریح کرد: اکنون حدود ۵۵ هزار متر مکعب آب از طریق آب‌شیرین کن های استان بوشهر وارد مدار تولید شده و اگر تمام آب‌شیرین کن های استان به بهره‌برداری برسند، وابستگی آب استان کاهش می‌یابد.

وی از تامین ۹۵ هزار متر مکعب آب روزانه توسط آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: اکنون ۵۵ هزار متر مکعب در مدار است و آب‌شیرین کن مرکز استان با ۳۵ هزار متر مکعب نیز تا چهار ماه دیگر وارد مدار می‌شود و آب‌شیرین کن ۵ هزار متر مکعبی وحدتیه نیز هفته آینده به تولید می‌رسد و با افتتاح این طرح‌ها، ۹۵ هزار متر مکعب آب تولید می‌کنیم که ارزش زیادی دارد.

عالی اضافه کرد: آب شیرین کن ۳۵ هزار متر مکعبی بندر بوشهر حدود ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تامین اعتبار تا پاییز امسال وارد مدار خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۱٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha