۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷
اختصاص ۵۵ میلیارد ریال به بازآفرینی شهری در گرگان
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبرداد؛

اختصاص ۵۵ میلیارد ریال به بازآفرینی شهری در گرگان

گرگان- ملک، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از اختصاص ۵۵ میلیارد ریال اعتبار به بازآفرینی شهری در گرگان خبرداد.

مهدی ملک در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در سال ۱۴۰۰ اعتبار قیر از محل بازآفرینی شهری حدود ۱۷۳ میلیارد ریال برای محلات هدف بود و آن را در ۱۷ شهر استان که دارای محدوده های مصوب بودند، توزیع کردیم و تاکنون ۱۷۲ میلیارد ریال جذب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: هزار و ۸۰۰ تن حواله قیر صادر شده و با توجه به این که در دیگر استان ها، اعتبارات به خوبی جذب نشده ۵۰۰ تن قیر دیگر معادل پنج میلیارد تومان به استان اختصاص داده شده است.

وی توضیح داد: ۵۶۲ تن قیر به مبلغ ۵۳ میلیارد ریال در حوزه غرب استان و ۳۰۶ تن معادل ۲۸ میلیارد ریال در گرگان و آق قلا جذب شده است.

ملک ادامه داد: در ردیف های اعتباری سال ۱۴۰۰ از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران، ۹۷ میلیارد ریال ابلاغ داشتیم که از این میزان ۱۹ میلیارد ریال برای سکونتگاه های غیررسمی گرگان و مبلغ ۳۷ میلیارد ریال برای بافت تاریخی این شهر اختصاص یافت و در مرحله عقد قرارداد است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان بیان کرد: در مجموع در گرگان از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ حدود ۵۵ میلیارد ریال برای بازآفرینی شهری و در گنبدکاووس ۲۰ میلیارد ریال تخصیص یافته و اتفاق خوب دیگر این که امسال چند شهر دیگر استان مانند علی آبادکتول، بندرترکمن، خان ببین و انبارالوم و آزادشهر به این لیست اضافه شده اند.

وی گفت: مشکل حوزه بازآفرینی شهری این است که ابلاغ اعتبارات دیر اتفاق افتاده یعنی با حدود یک سال تأخیر است که این پروسه هر سال تکرار می شود و جلوی پیشرفت کار را می گیرد.

کد خبر: ۱۶۱٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha