۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
ایران به جمع تولیدکنندگان شکر دارویی پیوست
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر خوزستان:

ایران به جمع تولیدکنندگان شکر دارویی پیوست

اهواز ـ مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر خوزستان از پیوستن ایران به جمع کشورهای بسیار معدود تولید کننده شکر دارویی خبر داد.

عبد علی ناصری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره تولید شکر دارویی در شرکت نیشکر حکیم فارابی اظهار کرد: شکر دارویی برای تولید شربت‌های دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد که با تولید آن در شرکت نیشکر حکیم فارابی، ایران نیز به جمع تولید کنندگان این محصول مهم‌ پیوست. 

ناصری با اشاره به اینکه شکر دارویی تنها در چند کشور بسیار معدود مثل آمریکا، چین، برزیل و چند کشور اروپایی تولید می‌شود و آنها انحصار بازار آن را دارند، تاکید کرد: با تولید این محصول، علاوه بر تامین کل نیاز بازار ایران به این محصول و خودکفایی کشور در این زمینه، امکان صادرات مازاد این محصول نیز فراهم شده است. 

وی توضیح داد: نیاز کشور به شکر دارویی سالانه ۱۲ هزار تن است که ظرفیت خط تولیدی این محصول در شرکت حکیم فارابی سالانه ۱۵ هزار تن است به همین دلیل مازاد این محصول به سایر کشورها صادر و ارزآوری مناسبی به همراه خواهد داشت. 

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: متأسفانه ۶۳ شرکت دارویی کشور هنوز استقبال مناسبی از تولید شکر داروی ایرانی به عمل نیاورده‌اند ولی با گفتگوهایی که با معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت برقرار شده است، مقرر شد شرکت‌های ایرانی برای تولید داروی خود از شکر تولید داخل استفاده کنند. 

ناصری یادآور شد: در گذشته شکر دارویی مورد نیاز کشور از کشورهای اروپایی خریداری می‌شد ولی به علت تحریم‌های آمریکا، خرید این محصول با مشکل مواجه شده است به همین دلیل در این شرکت اقدام به راه‌اندازی خط تولید شکر دارویی کردیم. 

کد خبر: ۱۶٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha