۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
موفقیت دانش‌آموزان درنتیجه آموزش‌های پژوهش‌محور محقق می شود
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد نجف‌آباد:

موفقیت دانش‌آموزان درنتیجه آموزش‌های پژوهش‌محور محقق می شود

اصفهان - محمدشفیعی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد نجف‌آباد گفت: موفقیت دانش‌آموزان در نتیجه آموزش‌های پژوهش‌محور و مهارت‌آموزی محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بازار، محمد محمدشفیعی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۲۶ سال فعالیت آموزشی تحقیقاتی در شهر اصفهان داشته است، سیاست آموزشی در مراکز آموزشی پسرانه «دمش» و دخترانه گلدونه اصفهان را پژوهش محوری دانست و اظهار کرد: طبق سیاستگذاری این دو مرکز، دانش آموزان به نحوی درس می‌خوانند که حداقل به دو زبان زنده دنیا تکلم و در دو مهارت، تخصص لازم را کسب کنند؛ مهارت‌هایی که به کارآفرینی، توسعه کار و تولید علم بیانجامد.

وی با بیان اینکه برنامه های آموزش پژوهش محور در این مرکز از کودکان سه سال تا مقطع دبیرستان اجرا می شود، ادامه داد: آرامش و شادابی دانش آموز حین درس خواندن از دیگر مزایای آموزش پژوهش محور است؛ دانش آموز در این سیستم کمترین دغدغه تحصیلی و قبولی کنکور را دارد به این دلیل که یکی از جزئی ترین اهداف آموزش پژوهش محور قبولی افراد در رشته‌های ممتاز کنکور است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد نجف آباد تاکید کرد: در واقع دانش آموز در این سیستم آموزشی پیش از کنکور به شرایط مهارت و تخصص فردی می‌رسد که ۱۰ سال است از دانشگاه فارغ التحصیل شده است.

وی آموزش علوم زمین شناسی، نانو، برق، بیوتکنولوژی و مکانیک و خودروسازی، مهندسی ژنتیک، بایوتکنولوژی گرایش پزشکی کشاورزی و محیط‌زیست از جمله رشته‌های مراکز آموزشی دکتر محمد شفیعی و گلدونه برشمرد و افزود: آموزش پژوهش محور شعار نیست و در این مراکز اردوهای علمی و مدرن ترین تجهیزات آزمایشگاهی به دانش آموزان ارائه می‌شود.‌

عضویت در فدراسیون مخترعان جهانی
مؤسس مرکز تحقیقات و فناوری‌های نوین دمش سپاهان با بیان اینکه دانش آموختگان این مؤسسه با چند تخصص پرورش می‌یابد، افزود: همه دانش آموزان مراکز آموزشی دمش و گلدونه می‌توانند با توجه به اعتبارات کسب شده ۱۰ سال اخیر این مجتمع به عضویت فدراسیون مخترعین جهانی در آیند و از مزایای آن استفاده کنند.

وی از سابقه فعالیت ۱۰ ساله مرکز تحقیقات دارای پروانه پژوهش به منظور آموزش و تحقیقات قبل و بعد از دانشگاه و مجوز تولید و توزیع مواد شیمیایی از وزارت صمت، مجوز برگزاری آموزش های ضمن خدمت و دیگر دوره ها و سرفصل های مورد نیاز برای آموزگاران خبر داد و افزود: در مرکز تحقیقات و مدارس این مجموعه تحت عنوان مرکز تحقیقات و فناوری های نوین دمش سپاهان، شیوه جدید آموزشی که موفقیت آمیز بوده است را نهادینه ساختیم.

دانش آموزان باید از درس خواندن لذت ببرند
محمدشفیعی با اعتقاد به اینکه دانش آموزان باید از درس خواندن لذت ببرند، بیان کرد: سیستم آموزشی ما در این مجموعه، با آزمون کانون فرهنگی آموزش قلم چی و برنامه های راهبردی که دارد کامل می‌شود و بسیاری از دانش آموزان که طبق برنامه راهبردی کانون قلم چی درس می خوانند پیشرفت درسی قابل توجهی دارند اعلام کرد کانون فقط برای کنکوری ها نیست واز دبستان می‌توانند از برنامه ها و کتاب های کانون قلم چی استفاده نمایند .

وی اعلام داشت: در مدارس تحت پوشش این مجموعه، آموزش پژوهش محور و تحقق رضایتمندی دانش آموزان از عملکرد خود فارغ از آشفتگی و اضطراب است. چنانچه، امکان استفاده از کارگاه‌ها و آزمایشگاه های مختلف با تجهیزات به روز فراهم شده است و ورود دانش آموز از سنین پایین به حوزه پژوهش، سرانجامی موفقیت آمیز را برایاو رقم خواهد زد. زیرا، اثبات شده که در آموزش پژوهش محور، شکست جایگاهی ندارد.

موسس مجموعه دکتر محمد شفیعی (قلم چی) با اذعان به استفاده از کادری مجرب در مراکز مدارس دکتر محمدشفیعی، گلدونه، اظهار کرد: سالانه حدود یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر از شهر اصفهان را پذیرش می کنیم و دانش آموزان علاوه بر دورس، از دوره های مهارتی بهره مند می شوند. همچنین، بیش از ۴۵۰ عنوان کتاب دانش آموزی درزمره فعالیت های این مجموعه است.

در ادامه محمد شفیعی اعلام کرد: دانش آموزان مستعد و دارای انگیزه درس خواندن با شرایط ویژه می‌توانند از بورسیه تحصیلی قلم‌چی استفاده نمایند؛ از طرفی این نماینده کانون قلم چی اعلام نمود امسال بیش از یکصد و سی هزار نفر از خدمات بورسیه کانون قلم چی استفاده نموده اند و دانش آموزان اصفهانی می توانند به این نمایندگی واقع در اصفهان خ توحید میانی جنب بانک پارسیان نبش کوچه ۱۴ مراجعه یا با شماره ۰۹۱۳۰۹۱۳۷۷۷ تماس بگیرند.

وی تاکید کرد: دانش آموزان دوره ابتدایی تا دوره دوم متوسطه به راحتی می‌توانند افت احتمالی درسی سال قبل خود را با خواندن کتاب تابستان کانون قلم چی و یا شرکت در کلاس هایی که این کتاب را آموزش می دهند را جبران کنند.

پرورش مهمتر از آموزش است
همچنین مهسا صالحیان مؤسس و مدیر مدرسه دخترانه گلدونه در ادامه با بیان اینکه دانش آموزان مجتمع آموزشی گلدونه با بهره گیری از تمامی امکانات تخصصی علوم پایه فنی مهندسی و پزشکی در مهارت‌های زندگی نیز متخصص می‌شوند، اظهار داشت: سرلوحه فعالیت این مجتمع آموزشی دخترانه مدرسه شاد، دختران شاد و متخصص است.

وی با اشاره به تأسیس پیش دبستانی و آمادگی مستقل گلدونه در سال ۱۳۸۸، افزود: از سال ۱۳۹۷ نیز دبستان از دوره‌های اول تا ششم گلدونه راه اندازی شد و سال جاری نیز دوره اول دبیرستان تأسیس شده و تصمیم داریم دوره‌های تحصیلی این مرکز را تا دیپلم در سال‌های پیش رو گسترش دهیم.

مؤسس و مدیر مجتمع آموزشی دخترانه گلدونه با بیان اینکه به دلیل پرکار بودن مجموعه آموزشی دمش و به درخواست خانواده‌ها مجتمع آموزشی دخترانه تأسیس شد، خاطرنشان کرد: هم اکنون در این مجتمع علوم بیوتکنولوژی میکروبی و سلولی و مولکولی و پزشکی آموزش داده می‌شود زیرا اعتقاد داریم دختران با اعتماد به نفس و شاد در جامعه پرورش دهیم چرا که در آینده تربیت خانواده‌ای را بر عهده خواهند داشت.

صالحیان با اشاره به اینکه در مجتمع آموزشی گلدونه مشاوران متخصص امور تربیتی برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به دختران به طور ثابت حضور دارند، ابراز داشت: پرورش از آموزش مهم‌تر است و اهمیت آن در خانه دوم یعنی مدرسه بیش‌تر است.

گفتنی است دکتر محمد محمدشفیعی موفق به ارائه مقالات فراوان معتبر داخلی و خارجی و کتابی در زمینه شیمی، کسب ۳۴ مدال طلای جهانی و رتبه اول اروپا و آسیا از سال ۲۰۱۲ در شیمی محیط زیست، ثبت چندین اختراع، رتبه نخست در طرح مهدویت و رتبه های برتر در رویدادهای علمی داخلی و بین المللی شده است، در دانشگاه آزاد اسلامی نیز مجری برگزاری همایش های علمی، دارای مرکز تحقیقات پیشرفته بیوتکنولوژی، آکادمی شیمی و بیوشیمی، مرکز تحقیقات الکترونیک، مکانیک و خودروسازی و طراح ساخت خودروی پرشین گلف با سیستم هوشمند بوده است.

کد خبر: ۱۶۱٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha