۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳
امارات قول داد یک تأمین کننده «قابل اعتماد» انرژی باشد

امارات قول داد یک تأمین کننده «قابل اعتماد» انرژی باشد

رئیس امارات متحده عربی روز چهارشنبه اعلام کرد، کشورش یک تأمین کننده «قابل اعتماد» انرژی باقی خواهد ماند.

به گزارش بازار، در شرایطی که بازار نفت متشنج است، محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی روز چهارشنبه در نخستین سخنرانی خود به عنوان رئیس کشور اعلام کرد که کشورش یک تأمین کننده «قابل اعتماد» انرژی باقی خواهد ماند.

نخستین نطق تلویزیونی محمد بن زاید در شرایطی ایراد شد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه سفر دوره‌ای به خاورمیانه را از فلسطین اشغالی آغاز کرد و قرار است در ادامه به عربستان سعودی برود. او قرار است در آنجا درخواست کند که این کشور نفت خیز، دریچه‌های نفت خود را باز کند تا جهش قیمت نفت خام و تورم آرام بگیرد.

محمد بن زاید که کشورش بعد از عربستان سعودی یکی از صادرکننده‌های اصلی نفت در جهان است، گفت: «ما به تحکیم موقعیت کشور به عنوان تأمین کننده قابل اعتماد انرژی و حامی امنیت انرژی در جهان ادامه می‌دهیم.»

رئیس امارات، انرژی‌ را «ستون فقرات رشد و توسعه اقتصادی» توصیف کرد.

بهای نفت به علت جنگ اوکراین که ماه فوریه با حمله روسیه به این کشور آغاز شد، افزایش یافت و به تورم لجام گسیخته در جهان دامن زد.

اوپک پلاس متشکل از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت «اوپک» و باقی شرکا، که امارات متحده عربی عضو آن است، ماه مه ۲۰۲۲ راهبرد افزایش تدریجی حجم کامل تولید را که عمدا از زمان اوج همه گیری ویروس کرونا پایین مانده بود، آغاز کرد.

اروپایی‌ها و آمریکای‌ها می‌کوشند کشورهای خلیج فارس، در رأس آن‌ها عربستان سعودی و امارات عربی متحده، را راضی کنند تا تولید خود را افزایش دهند.

کد خبر: ۱۶۱٬۹۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha