۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴
نمی توان عملکرد «نورد استریم» را تضمین کرد

نمی توان عملکرد «نورد استریم» را تضمین کرد

شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد نمی‌تواند عملکرد صحیح خط لوله گاز نورد استریم را که اروپا را تغذیه می‌کند، تضمین کند.

به گزارش بازار، روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد نمی‌تواند عملکرد صحیح خط لوله گاز نورد استریم را که اروپا را تغذیه می‌کند، تضمین کند؛ همچنین نمی‌تواند تأیید کند که یک توربین آلمانی تعمیر شده در کانادا را بازپس خواهد گرفت.

این اظهارات در حالی است که این خط لوله گاز که در حال حاضر به علت تعمیر و نگهداری به مدت ۱۰ روز متوقف شده است و کشورهای اروپایی بیم دارند که مسکو انگیزه فنی را برای متوقف کردن طولانی مدت صادرات گازش بهانه کند و بدین ترتیب آن‌ها در فضای جنگ اوکراین تحت فشار بگذارد. حتی پیش از توقف فعالیت خط لوله نورد استریم، روسیه صادرات گازش را در هفته‌های اخیر (به اروپا) به شدت کاهش داده و علت آن را نبود توربین‌های «زیمنس» اعلام کرده بود که به گفته روسیه برای به کار انداختن جایگاه‌های «کمپرسور» خط لوله گاز ضروری هستند و چند واحد از آن‌ها برای تعمیر به کانادا فرستاده شده اند.

گازپروم در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ سندی در اختیار ندارد که به زیمنس اجازه دهد موتور توربین گاز جایگاه «کمپرسور پورتووایا Portovaïa» را از کانادا خارج کند.

گازپروم همچنین اعلام کرد: «در این شرایط، نتیجه گیری کردن عینی در مورد عملکرد ایمن جایگاه کمپرسور پورتووایا که از تجهیزات ضروری خط لوله گاز نورد استریم است، امکان پذیر نیست.»

با این حال کانادا روز شنبه اعلام کرد توربین‌های متعلق به خط لوله نورداستریم را با وجود تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو و درخواست‌های اوکراین برای تسلیم نشدن در مقابل باج خواهی کرملین، به آلمان بازمی گرداند.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز چهارشنبه با دشوار دانستن این تصمیم ادعا کرد که تحریم‌های وضع شده برای تنبیه پوتین و دوستانش است نه برای تنبیه متحدان ما مردم اروپا.

کد خبر: ۱۶۱٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha