۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹
بسته پیشنهادی «ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها»
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تشریح کرد

بسته پیشنهادی «ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها»

در این بسته موضوعاتی از قبیل ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها؛ پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن و ایجاد مشوق برای موجران در نظر گرفته شده است.

به گزارش بازار، پراونه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: هیات وزیران، با هدف ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها، حمایت از مستأجرین و تشویق موجرین قانون مدار و با توجه به ضرورت تکمیل و به روز رسانی اطلاعات سامانه ملی املاک و اسکان کشور، بسته پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی را به تصویب رساند.

در این بسته موضوعاتی از قبیل ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها؛ پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن و ایجاد مشوق برای موجران در نظر گرفته شده است

اصلانی تاکید کرد هرگونه خدمات مشاورین املاک باید در سامانه املاک و اسکان ثبت و کد رهگیری اخذ شود در غیر اینصورت این خانه‌ها مشمول مالیات خانه‌های خالی می‌شوند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت : حق کمیسیون املاک صرفا با دستگاه کارتخوان که در دفاتر مشاور املاک نصب می شود، محاسبه خواهد شد. مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی همچنین افزود اتاق اصناف هر ساله مشاورین املاک را بر اساس شاخص هایی از جمله رضایت طرفین معامله رتبه بندی می کند.

کد خبر: ۱۶۱٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha