۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱
صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی ضمانت ارزی دریافت می‌کنند
عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی:

صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی ضمانت ارزی دریافت می‌کنند

صالح، عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: آمادگی داریم برای صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی، ضمانت نامه ارزی صادر کنیم.

به گزارش بازار، علیرضا صالح عصر چهارشنبه در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری استان کرمان افزود: اگر پیمانکاران صادرکننده خدمات فنی و مهندسی در مناقصات بین المللی شرکت کنند و برنده شوند، برای پیش پرداخت و تجهیز کارگاه باید میزان ۱۳ درصد پرداخت خارجی را ضمانت نامه ارزی بدهند.

وی اظهار داشت: در عمر بیش از ۱۰ ساله صندوق توسعه ملی، ۴۰ میلیارد دلار تسهیلات به طرح‌های صنعتی و معدنی و بخش‌های بالادستی و پایین دستی نفت پرداخت کردیم که اکنون بخشی از این اعتبارات در حال بازگشت است.

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: صندوق توسعه ملی علاوه بر پرداخت تسهیلات، مشارکت در طرح‌های سرمایه گذاری را در سال ۱۴۰۱ پیگیری می‌کند.
وی با بیان اینکه منابع صندوق توسعه ملی را نباید به عنوان خریدار کالای خارجی مورد فاینانس قرار دهیم، گفت: در این ۱۰ سال در این حوزه تسهیلات ارزی پرداخت می‌کردیم تا از خارج کالایی وارد کشور شود.

صالح ابراز داشت: دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ سه راهکار را دنبال می‌کند که بر این اساس صندوق توسعه ملی در اجرای پروژه‌های داخل کشور مشارکت می‌کند، البته ما به دنبال بنگاه داری نیستیم و بیش از ۲۰ درصد در هیچ پروژه‌ای مشارکت نمی‌کنیم.

وی افزود: اگر صندوق توسعه ملی در کنار پروژه‌ای باشد، راحت‌تر می‌توانیم فاینانس خارجی را به کشور جذب کنیم، لذا ضمن اهرم کردن منابع صندوق برای مشارکت در طرح‌ها، فایناس خارجی را نیز وارد کشور کنیم.

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی ادامه داد: ۱۰ میلیارد دلار را برای سال جاری در این حوزه هدف گذاری کردیم، لذا صندوق توسعه ملی در چهار طرح استان کرمان که قابل پذیرش در بانک‌ها است، مشارکت می‌کند.

وی یادآور شد: همچنین اعتبار خریدار به طرف‌های خارجی را پیگیری می‌کنیم یعنی اگر سازنده تجهیزاتی بتواند برای خریداری از شرکت‌های خارجی پیدا کند، تسهیلات به طرف خارجی برای خرید کالای ایرانی پرداخت می‌کنیم که این سپرده گذاری از ۲۴ ماه برای خرید کالای ایرانی و هشت سال برای ساخت تجهیزات در نظر گرفته شده است.

صالح با بیان اینکه استان کرمان راه خود را در مسیر توسعه پیدا کرده است، گفت: باید کمتر به پای سرمایه گذاران بپیچیم و اجازه بدهیم که آنان کار خود را پیش ببرند.

کد خبر: ۱۶۱٬۸۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha