۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
 نگرانی از شیوع کرونا در بازار رامسر/ ۱۵۰ متخلف شناسایی شد
در جلسه مقابله با کرونا عنوان شد

نگرانی از شیوع کرونا در بازار رامسر/ ۱۵۰ متخلف شناسایی شد

رامسر - برهم زدن فاصله اجتماعی و بی توجهی به مقررات بهداشتی در بازار رامسر، سیر کرونا را دوباره در این شهرستان صعودی کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، جلسه ستاد پیشگیری از کرونا ظهر یکشنبه با حضور مسئولان مختلف در سالن جلسات فرمانداری شهرستان رامسر برگزار شد و شیب صعودی کرونا به دلیل بی توجهی اصناف و بازاریان به پروتکل های بهداشتی و مقررات را در این شهرستان نگران کننده عنوان کردند.

محمد آزاد فرماندار رامسر در این جلسه با ابراز نگرانی روند صعودی شیب کرونا در شهرستان، تمام اصناف و ادارات را ملزم به رعایت موارد بهداشتی کرد و گفت: بی توجهی در این زمینه هزینه های سنگینی برای جامعه خواهد داشت.

وی با اظهار اینکه رشد آمار کرونا در شهرستان نگران کننده است، تاکید کرد: با واحدهای متخلف که مقررات و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد خواهد شد.

بازگشایی مشاغل پرخطر بازنگری شود

همچنین حمیدرضا مبشری رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر با اظهار اینکه بازگشایی واحدهای صنفی و کم توجهی به پروتکل های بهداشتی سبب افزایش شمار بیماران کرونایی در شهرستان شده است، افزود: با این که فوتی های ناشی از بیماری کاهش یافته اما بر تعداد بیماران افزوده شده است.

وی خواستار نظارت بیشتر و جدی تر بر بازار و اصناف در شهرستان شد و گفت: گفت: بازگشایی مشاغل پرخطر باید بازنگری شود.

وی در عین حال با بیان اینکه بیشترین شکایت ناشی از رعایت نکردن بهداشت از پمپ بنزین ها بوده است، استفاده از دستکش و ماسک را برای عرضه بنزین در این جایگاه ها ضروری دانست.

شناسایی ۱۴۹ متخلف صنفی

مبشری با عنوان اینکه فاصله گذاری اجتماعی در اماکن عمومی نظیر دفاتر پیشخوان و نانوایی ها باید بیشتر لحاظ شود، رعایت بهداشت را در کاهش شیب بیماری موثر دانست.

سعید فیلی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رامسر نیز با عنوان اینکه بازار محلی برای انتشار ویروس کرونا است، تصریح کرد: تاکنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ فقره بازرسی از واحدهای صنفی در شهرستان صورت گرفت و ۱۴۹ متخلف شناسایی شدند.

وی در مجموع وضعیت بازار شهرستان را نسبت به بازار شهرهای دیگر مطلوب بیان کرد.

کد خبر: ۱۶٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha