۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
پروژه‌های بزرگ عمرانی گلستان به پیمانکاران غیربومی واگذار می‌شود
انتقاد رئیس انجمن پیمانکاران عمرانی گلستان:

پروژه‌های بزرگ عمرانی گلستان به پیمانکاران غیربومی واگذار می‌شود

گرگان- رئیس انجمن پیمانکاران عمرانی استان گلستان گفت: اجرای پروژه‌های کوچک استانی به اصرار به پیمانکاران بومی استان سپرده می‌شود اما دستگاه‌های اجرایی استان پروژه‌های بزرگ را به پیمانکاران غیربومی واگذار می‌کنند.

علی اکبر جلالی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۰ هزار مهندس در بخش ساختمانی و ۱۵ هزار مهندس در بخش کشاورزی گلستان فعال هستند و توان اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ را دارند.

وی افزود: در شرایطی که درصد بالایی از اشتغال استان در دست پیمانکاران و جامعه مهندسی است و می‌توانند به شعار سال در جهش تولید جامع عمل بپوشانند اما با مشکل برند شرکت‌های پیمانکاری در استان مواجه هستیم.

رئیس انجمن پیمانکاران عمرانی استان گلستان دلیل این مشکل را در ضعف عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های اجرای استان پروژه‌های کوچک استانی را به اصرار به پیمانکاران بومی استان می‌سپارند اما پروژه‌های بزرگ عمرانی را به پیمانکاران غیربومی واگذار می‌کنند.

وی با انتقاد به وضع موجود در استان تصریح کرد: اجرای پروژه‌های بزرگ استان مانند راه آهن اینچه برون و زهکشی اراضی در شرایطی به پیمانکاران غیر بومی واگذار می‌شود که برای اجرای این پروژه‌ها از تجهیزات و ماشین‌آلات پیمانکاران بومی گلستان استفاده می‌شود.

جلالی تأکید کرد: پیمانکاران بومی گلستان توان و قدرت اجرا و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بزرگ را دارند و می‌توانند شعار جهش تولید را محقق کنند به شرط آنکه بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی کنار پیمانکاران بایستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته پرداخت تسهیلات به پیمانکاران گلستانی در سال رونق تولید مصوب شد اما ۳۰ درصد هم به تعهدات به جامعه مهندسین استان عمل نکردند.

وی اضافه کرد: برند شرکت‌های پیمانکاری قیمت دارد اما بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های پیمانکاری وثیقه سنگین درخواست می‌کنند و این شایسته نیست سرمایه‌های به جای بهره‌گیری در حوزه تولید به خرید املاک اختصاص یابد.

کد خبر: ۱۶٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha