۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
سدسازی کافی است، باید از خاک حفاظت کنیم
مدیرکل دفتر حفاظت خاک و آبخیزداری:

سدسازی کافی است، باید از خاک حفاظت کنیم

جزی، مدیرکل دفتر حفاظت خاک و آبخیزداری با انتقاد از کم توجهی به اصول آبخیزداری در اغلب پروژه‌های بزرگ مدیریت آب، تعداد سدهای موجود در کشور را کافی خواند.

به گزارش بازار، هوشنگ جزی با بیان اینکه در سال‌های اخیر منابع مالی مشخص و مناسبی برای آبخیزداری در نظر گرفته نشده است، اظهار داشت: تنها در زمانی که بودجه‌ای از صندوق توسعه ملی برای آبخیزداری اختصاص یافت توانستیم گام‌های موثری در این زمینه برداریم و تا تحقق نیمی از تکالیف قید شده در برنامه ششم توسعه پیش رفتیم.

وی افزود: در اغلب تصمیم گیری‌ها و سیاست گذاری‌های ملی، استانی و حتی در شهرستان‌ها به طرح‌های توسعه‌ای نظیر سد سازی توجه می‌شود و کمتر پیش می‌آید که مسئولان اجرایی به اصول آبخیزداری نیز توجه کنند و این درحالی است که تعداد سدهای کشور نسبت به شرایط اقلیمی و جغرافیایی کافی است و توجه به آبخیزداری اولویت بیشتری دارد.

جزی با بیان اینکه در عرصه مدیریت آب کشور بیش از هر چیزی بر سدسازی و ذخیره آب پشت آن تاکید می‌شود، تصریح کرد: در حوضه سدهای بزرگ کشور با حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب فرسایش خاک و ورود رسوب به پشت سدها مواجه ایم و این امر لزوم توجه به آبخیزداری و حفاظت از خاک حوضه‌های بالادستی را مضاعف می‌کند.

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت از خاک سازمان منابع طبیعی کشور تنها راه احیاء و حفظ حوضه‌های آبی کشور را همکاری همگانی برای رعایت اصول آبخیزداری و حراست از خاک و پوشش گیاهی حوضه‌ها دانست.

کد خبر: ۱۶۱٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha