۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
دغدغه اصلی دولت، گره گشایی از مشکلات مردم و تسهیل شرایط کسب و کار است
معاون امور مجلس رئیس جمهور:

دغدغه اصلی دولت، گره گشایی از مشکلات مردم و تسهیل شرایط کسب و کار است

حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: دغدغه اصلی دولت عدالت محور گره گشایی از مشکلات مردم و تسهیل شرایط کسب و کار است.

به گزارش بازار، سید محمد حسینی در همایش نقش دفاتر پیشخوان دولت در تحقق دولت الکترونیک با تبریک دهه ولایت و امامت و عید غدیر، به دیدگاه امام علی (ع) در خدمت به مردم اشاره کرد و گفت: امیرالمومنین علی (ع) در فرمان به مالک اشتر می فرمایند اقلیت زیاده طلب و سیری ناپذیری در جامعه هستند که نمی توان رضایت آنان را جلب کرد و در دوران سختی نیز همراه و پشتیبان نخواهند بود، سعی تو در جهت جلب رضایت عموم مردم باشد و دولت با روحیه تحول خواهی و عدالت طلبی برای برون رفت از مشکلات نیازمند همراهی مردم است.

معاون رئیس جمهور با تجلیل از فعالیت ها و خدمات فعالان دولت الکترونیک به مردم، ‌گفت: دفاتر پیشخوان در خدمت به مردم وظیفه‌ی بزرگی برعهده دارند و با اقدامات خود زمینه دسترسی سهل و سریع مردم به خدمات متنوع و متعدد را فراهم کرده اند و این خدمت و گره گشایی از کار مردم نوعی عبادت محسوب می شود.

حسینی خاطرنشان کرد: این دفاتر مقدمه ای برای تشکیل دولت الکترونیک و در نهایت دولت هوشمند است. از جمله راهکارهای برون رفت مردم از مشکلات دیوان سالاری و بوروکراسی اداری پیچیده، ‌ استفاده از ابزارهای الکترونیک، خلاقیت و ابتکارات نوآورانه است و دولت از این گونه اقدامات حمایت و پشتیبانی می کند.

معاون رئیس جمهور افزود: راه اندازی دولت الکترونیک موجب صرفه جویی در هزینه ها، کاهش ترافیک و مانع اتلاف وقت مردم و نیز باعث جلوگیری از مفاسد اداری است.

حسینی گفت: دولت الکترونیک همچنین باعث شفافیت و توزیع برابر فرصت ها بین آحاد مردم می شود و از رانت و برخورداری عده خاص و نورچشمی جلوگیری می کند و افرادی که در اقصی نقاط کشور زندگی می کنند نیز می توانند از خدمات و فرصتها استفاده کنند و طرح ها و ایده های خود را ارائه دهند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور اظهارداشت: خدمات متعدد و متنوع باید با استفاده از روش های هوشمند در اختیار مردم قرار بگیرد و با توسعه و تقویت دولت الکترونیک به دولت هوشمند خدمات محور، مسئولیت پذیر، پاسخگو و شفاف برسیم.

حسینی با بیان اینکه با دسترسی به آمار و اطلاعات درست و نظارت کامل می توان برای رفع مشکلات، برنامه ریزی دقیق و موثری داشت، گفت: برخی طرح ها که برای رفع مشکلات ارائه می شود چون از پشتوانه آمار دقیق برخوردار نیست در روند تصویب و اجرا با مشکل مواجه می شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز در جنگ تمام عیار با دشمن هستیم و دشمنان با توطئه های مختلف نمی خواهند ملت ایران به نظام الگو تبدیل شود، اظهار داشت: برای مقابله با نقشه‌های دشمنان باید قوی و مقتدر باشیم و با اقدامات پیشگیرانه از دستاوردهای نظام صیانت کنیم و نگذاریم خللی در مسیر خدمت به مردم به وجود آید.

حسینی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور بر استفاده از نظرات کارشناسان و مردم تاکید دارد، گفت: اگر ایده‌ها و پیشنهادات خوبی ارائه شود حتما از آن حمایت می شود، همچنان که در موارد متعدد شاهد اجرایی و عملیاتی شدن راهکارها بوده‌ایم. امروز فرصت مغتنمی است که اصناف و گروه های شغلی مسائل خود را دسته بندی و با راهکارهای مناسب به دولت ارائه دهند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت بی‌وقفه در مسیر کار و تلاش شبانه روزی است تا شرایط کشور و وضعیت زندگی و معیشت مردم بهبود یابد و با اقدامات زیربنایی و اصلاحات اساسی که آغاز کرده است آینده روشنی پیش روی کشور است.

حسینی گفت: دولت بدنبال اقدامات صوری و عوام‌فریبی نیست بلکه در کنار هزینه های جاری، افزایش تولید و سرمایه گذاری در طرح های زیربنایی را پیگیری می‌کند تا شرایط کشور متحول شود.

معاون رئیس جمهور افزود: در طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، اگر دولت بدنبال کارهای نمایشی بود تن به این اقدام بزرگ اقتصادی نمی‌داد اما دولت نشان داد که با احساس مسئولیت، آینده نگری و دغدغه مندی بدنبال حل و فصل ریشه ای و اساسی مشکلات مردم است تا شرایط پایداری بر کشور حاکم شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: دولت مردم را ولی نعمت خود می داند و مصمم است وعده هایی را که به مردم می دهد، تحقق بخشد و عزم و اراده راسخی برای اجرایی شدن امور وجود دارد و عملیات اجرایی توسط مسئولان مربوطه پیگیری می شود.

حسینی خدمت بی منت و خالصانه را زمینه ساز جلب رضایت عمومی دانست و گفت: اگر بتوان خدمات را به سهولت و در زمان اندکی در اختیار مردم قرار داد بی تردید در افزایش رضایت عمومی موثر است. مقابله با فساد و رانت خواری و اجرای عدالت نیز از دیگر عوامل تقویت اعتماد عمومی است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: دولت تحول‌گرا و شخص رئیس جمهور در خط مقدم مقابله و برخورد با هرگونه فساد و تخلف هستند و هر گزارشی در این خصوص مطرح شود، بلافاصله دستگاه های نظارتی را مامور می کند تا موضوع را با دقت و سرعت بررسی کنند و اگر اشکال محرز شد با آن برخورد خواهد شد و هیچ خط قرمزی در این زمینه وجود ندارد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی، اظهارداشت: باید شرایط مناسب و مساعدی فراهم شود تا مردم با اطمینان و اعتماد بتوانند سرمایه های خود را در عرصه تولید و اقتصاد وارد کنند. امروز همه باید دست بدست هم داده و ایران عزیز را به جایگاه شایسته و رفیع خود برسانیم.

در این مراسم تعدادی از صاحبان دفاتر پیشخوان دولت در سخنانی مطالبات، مشکلات و دغدغه های خود را بطور صریح و شفاف بیان کردند و معاون امور مجلس رئیس جمهور پس از شنیدن این سخنان، قول داد که موارد مطرح شده را از طریق مسئولان ذی‌ربط مثل مدیران وزارت ارتباطات پیگیری خواهد کرد.

کد خبر: ۱۶۱٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha