۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
واریز سود سهام بعد از یک هفته گذشت از مجمع

واریز سود سهام بعد از یک هفته گذشت از مجمع

حقوقدان بازار سرمایه گفت: برخلاف کشور ما، کشورهای توسعه یافته سود مجامع را در بازه زمانی یک الی دو هفته به سهامداران پرداخت می‌کنند.

به گزارش بازار، مرتضی امینی، در خصوص مهلت پرداخت سود سهامداران توسط شرکت‌ها اظهار کرد: بر اساس ماده ۲۴۰ قانون تجارت شرکت‌ها پس از برگزاری مجامع عمومی و شناسایی سود، به مدت ۸ ماه مهلت دارند تا سود سهامداران را پرداخت کنند که این قانون، قطعاً به ضرر سهامداران است.

وی بیان کرد: کاهش این مدت زمان قانونی برای پرداخت سود مجامع شرکت‌ها، نیاز به تصویب قانون دارد و این موضوع را می‌توان در لایحه اصلاح قانون بازار سرمایه مصوب سال ۸۴ پیش‌بینی کرد. تاکنون اصلاحاتی در قانون تجارت مطرح شده، اما پیش نیاز عملیاتی این مساله تقویت حاکمیتی شرکتی است و سازمان بورس از طریق دستورالعمل‌ها می‌تواند شرکت‌ها را ملزم به پرداخت سریع سودسهام کند.

حقوقدان بازار سرمایه با اشاره به مزایای کاهش مدت زمان پرداخت سود سهامداران بعد از برگزاری مجامع گفت: کوتاه شدن زمان پرداخت سود برای سرمایه‌گذاران به دو دلیل حائز اهمیت است؛ یکی اینکه سهامدار سریع‌تر به نقدینگی دست پیدا می‌کند و دیگری تاثیر تقسیم سود در قیمت سهام در کوتاه مدت است. به همین دلیل باید به طور حتم این قانون اصلاح و تغییراتی در قانون پرداخت سود سهامداران اعمال شود. وی افزود: در کشورهای توسعه یافته سود مجامع به طور خودکار در بازه زمانی یک الی دو هفته به سهامداران پرداخت می‌شود و برای کوتاه‌تر شدن زمان پرداخت سود از راهکارهایی، همچون پرداخت سود فصلی و حتی ماهانه استفاده می‌کنند.

کد خبر: ۱۶۱٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha