۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
انتقال ۱۲۵ میلیون مترمکعب آب تصفیه شده فاضلاب تبریز به دریاچه ارومیه
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

انتقال ۱۲۵ میلیون مترمکعب آب تصفیه شده فاضلاب تبریز به دریاچه ارومیه

تبریز- منادی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو از لوله گذاری و انتقال ۱۲۵ میلیون مترمکعب آب تصفیه شده فاضلاب تبریز به دریاچه ارومیه تا ۲ هفته آینده خبر داد.

علیرضا منادی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: درخصوص دریاچه ارومیه در طول این ۱۰ سال کار های خیلی زیادی انجام شده است تا مشکلات دریاچه ارومیه حل شود.

وی افزود: یکی از این کارها تصفیه خانه فاضلاب تبریز هست که قبلاً فاضلاب ۶۰۰ هزار نفر تصفیه می شد که با تکمیل مدول۲ تصفیه خانه فاضلاب تبریز به عدد یک میلیون نفر رسید که از این ۱۲۵ میلیون مترمکعب آب تصفیه شده حاصل می شود و این آب برای اینکه وارد دریاچه ارومیه شود نیاز به لوله گذاری دارد که بنده ماه قبل در سفر ریاست جمهوری به آقای رئیسی گفتم و ایشان هم قول مساعد جهت حل این موضوع را داد.

منادی عنوان کرد: تا ۲ هفته آینده ۱۰ کیلومتر از این لوله گذاری آماده می شود که بعد از آن هم نیاز به لوله گذاری نخواهد بود و آب روانه دریاچه ارومیه خواهد شد.

نماینده تبریز در مجلس تصریح کرد: تا ۲ هفته آینده ۱۲۵ میلیون مترمکعب آب تصفیه شده فاضلاب تبریز وارد دریاچه ارومیه خواهد شد و این یک سرمایه بوده و در طول تاریخ برای دریاچه ارومیه و صد ها سال بعد ما هم، این کار ادامه خواهد داشت و این آب تصفیه شده وارد دریاچه ارومیه خواهد شد و قطعا از نابودی دریاچه ارومیه جلوگیری کرده و وضعیت این دریاچه روز به روز بهتر خواهد شد.

منادی افزود: کار انتقال آب رودخانه زاب هم تمام شده و در حال آماده شدن است و امیدوارم مسئولان استان آذربایجان غربی هم تلاش کنند آب این رودخانه هرچه زودتر وارد دریاچه ارومیه شود.

کد خبر: ۱۶۱٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha