۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
۳۰ درصد از واحدهای تولیدی مرغ کشور در حال خروج از چرخه تولید هستند
نماینده مردم قزوین در مجلس:

۳۰ درصد از واحدهای تولیدی مرغ کشور در حال خروج از چرخه تولید هستند

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: مردمی سازی یارانه ها و توزیع عادلانه آن، وضعیت را به گونه رقم زده که واحدهای دامداری، آسیب پذیر شده اند.

به گزارش بازار، فاطمه محمدبیگی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۱ تیرماه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز حجاب و عفاف و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای واقعه مسجد گوهرشاد، در تذکر آیین نامه ای با استناد به ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: مردمی سازی یارانه ها و توزیع عادلانه آن، وضعیت را به گونه رقم زده که واحدهای دامداری، خصوصاً مرغداری ها، آسیب پذیر شده اند و حدود ۳۰ درصد از آنها عملاً در حال خارج شدن از چرخه تولید هستند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز با اشاره به اینکه دامدار کارتی که برای دامداران در نظر گرفته شده، بازپرداخت ۹ ماهه دارد و ۵۰ درصد تسهیلات آن شارژ می شود، ادامه داد: براساس بررسی های صورت گرفته تسهیلات پرداختی به دامداران فاقد اثربخشی مستمر بوده و تنها هزینه یک ماه تامین نهاده های مورد نیاز دام آنها را جبران می کند. تسهیلات دامداران سنتی باید تقویت شود.

وی افزود: تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه تاکنون ابلاغ نشده و شامل دامداری های سنتی نیست و خرید دام را نیز پوشش نمی دهد، از وزیر جهاد کشاورزی درخواست داریم این موارد را مدنظر قرار دهد. دامداری های پرواری نیازمند تامین سرمایه در گردش هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه استان قزوین ۱۹ هزار بهره بردار سنتی در حوزه دام سبک دارد و جزو ۵ استان برگزیده محسوب می شود، اما عملاً شاهدیم که در حوزه تسهیلات حمایت نمی شود، عنوان کرد: تسهیلات رونق تولید سود ۱۸ درصدی دارد و به حال دامداران سنتی مفید فایده نیست. پیشنهاد ما دیده شدن این موارد در تبصره ۱۸ است.

کد خبر: ۱۶۱٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha