۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
وزیر جهاد پیگیر پرداخت مطالبات گندمکاران در هفته جاری است
رئیس مجلس شورای اسلامی:

وزیر جهاد پیگیر پرداخت مطالبات گندمکاران در هفته جاری است

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده علی آباد کتول درخصوص لزوم پرداخت مطالبات گندمکاران کشور، بیان کرد: وزیر جهاد پیگیر هستند و بخشی از آنها در برنامه ریزی پرداخت هفته جاری قرار دارد.

به گزارش بازار، رحمت الله نوروزی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۱ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک عید قربان و عید غدیر خم گفت: پاسخ های وزیر جهاد کشاورزی قانع کننده نبود، از طرفی یکی از دغدغه های نمایندگان مجلس که در کمیسیون تلفیق نیز مطرح شد، مطالبه گندمکاران بود که برای این مهم ۷۱ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد گلستان، اقتصاد کشاورزی است، افزود: پول محصول کشاورزان هنوز پرداخت نشده، در حالی که آنها در فصل کشت دوم قرار دارند. رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه وزیر جهاد کشاورزی در کمیسیون کشاورزی مجلس حضور یافت و درخصوص پرداخت مطالبه گندمکاران قول مساعد دادند، اما متاسفانه تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی دغدغه رئیس مجلس و در رأس کشور مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: مطالبات کشاورزان در استان های مختلف کشور از جمله گلستان و اصفهان پرداخت نشده و گلایه مند هستند. وزیر جهاد کشاورزی صدای کشاورزان در دولت است و باید از آنها حمایت کند، چرا که کشاورزان مراحل کاشت، داشت و برداشت را باید طی کنند، لذا از رئیس مجلس درخواست دارم این موضوع را مدنظر قرار دهند.

نوروزی با بیان اینکه وضعیت حقوقی کارمندان با تورم موجود، همخوانی ندارد، اضافه کرد: کارمندان وزارت کشور، فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها مانند سایر ادارات دولتی از وضعیت حقوق خود ناراضی هستند. مجلس انقلابی باید برای این موضوع فکر اساسی داشته باشد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: وزیر جهاد کشاورزی موضوع گندمکاران را پیگیر هستند و بخشی از آنها ان شالله در برنامه ریزی پرداخت هفته جاری قرار دارد.

کد خبر: ۱۶۱٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha