۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
۲۰۰ هزار بیکار در استان اصفهان داریم| تسهیل اعزام نیروهای کار به کشورهای هدف
مدیرکل دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری اصفهان:

۲۰۰ هزار بیکار در استان اصفهان داریم| تسهیل اعزام نیروهای کار به کشورهای هدف

اصفهان -ایروانی؛ مدیرکل دفتر حمایت از سرمایه گذاری استانداری اصفهان گفت: استان اصفهان حدود ۲۰۰ هزار بیکار دارد که بیشتر آنها از میان قشر تحصیل کرده هستند.

محسن ایروانی در حاشیه نشست فعالان اقتصادی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه استان اصفهان، پتانسیل‌های بزرگی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف عمرانی، صنایع، کشاورزی و حمل‌ونقل هوایی، ریلی و زمینی دارد، اظهار کرد: اولویت‌های اصلی سرمایه‌گذاری در استان اصفهان در زمینه‌های عمرانی، کشاورزی، انرژی، صنایع پاک و غیره مشخص شده است اما باید توجه کنیم که در شرایط کنونی توسعه صنایع پاک، غیرآلاینده و کم آب‌بر اولویت استان اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته، ۸۷ درصد اهداف استان اصفهان، در خصوص جذب سرمایه‌گذاری محقق شده است، افزود: در بخش عمران شهری در استان اصفهان، ظرفیت ساخت فروشگاه‌های بزرگ تجاری و شهرک‌های جدید برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد.

پنل‌های خورشیدی ظرفیت بالقوه سرمایه گذاری در استان اصفهان
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اصفهان با اشاره به ظرفیت خوب استان در حوزه انرژی های تجدید پذیر بیان کرد: در شرایطی که حوزه برق وآب از مهم ترین چالش های منطقه خاورمیانه در دو دهه آینده خواهد بود، باید به فکر عبور از این چالش مهم که بر یکدیگر تاثیرگذار هستند نیز باشیم.

وی ادامه داد: اصفهان استانی چهارفصل است و یرای تولید برق از طریق انرژی خورشید هم موقعیت جغرافیایی مناسب و هم و میانگین بالای روزهای آفتابی دارد، بر این اساس در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر نیز این استان ظرفیت خوبی در تولید پنل‌های خورشیدی دارد و این ویژگی بالقوه به عنوان یکی از اولویت‌های سرمایه گذاری استان محسوب می شود.

حدود ۲۰۰ هزار بیکار در استان اصفهان وجود دارد که بیشتر آنان تحصیل کرده هستند به نوعی که ۲۰.۸ درصد فارغ‌التحصیلان استان بیکار هستند

سهم ایران از سرمایه گذاری خارجی در دنیا ناچیز است
وی تاکید کرد: در سال ۲۰۲۱ مجموعاً ۸۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در دنیا انجام شده است که سهم ایران از این مقدار ناچیز است.

ایروانی با اشاره به اینکه استان اصفهان حدود ۲۰۰ هزار بیکار وجود دارد که بیشتر آنان تحصیل کرده هستند به نوعی که ۲۰.۸ درصد فارغ‌التحصیلان استان بیکار هستند، اضافه کرد: برای تحقق اهداف اقتصادی استان نیازمند استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی هستیم.

تسهیل اعزام نیروهای کار استان اصفهان به کشورهای هدف
وی تصریح کرد: بازار اعزام نیروی کار بر اساس گزارش بانک جهانی حدود ۵۸۹ میلیارد دلار درآمد در جهان ایجاد کرده است و رایزنان اقتصادی ایران نیز می‌توانند با تسهیل اعزام نیروی کار استان به کشورهای هدف، بهره‌مندی استان از این درآمد را افزایش دهند.

ایروانی با اشاره به مشوق‌های سرمایه‌گذاری مختلف برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده است، گفت: تسهیلات ویژه‌ای نیز در قانون سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران خارجی تعریف شده است؛ پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی، برخورداری از معافیت‌های مالیاتی، پرداخت جوایز صادراتی، اعطای معافیت گمرکی برای واردات تجهیزات و حمایت‌های ویژه در قالب شهرک‌های صنعتی از جمله مشوق‌های سرمایه‌گذاری در استان اصفهان است.

کد خبر: ۱۶۱٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha