۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
پهنای باند مصرفی اینترنت در استان زنجان ۶۱ درصد افزایش یافت
پس از شیوع ویروس کرونا؛

پهنای باند مصرفی اینترنت در استان زنجان ۶۱ درصد افزایش یافت

زنجان - مسئول هماهنگی و پیگیری امور اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان گفت: آمارها از رشد ۶۱ درصدی مصرف پهنای باند اینترنت کاربران استان نسبت به دوران قبل از شیوع ویروس کووید - ۱۹ حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، حامد سرائی گفت: آمارها از رشد ۶۱ درصدی مصرف پهنای باند اینترنت کاربران استاننسبت به دوران قبل از شیوع ویروس کووید - ۱۹ حکایت دارد.

وی اظهار کرد: این رشد، حاصل افزایش رویکرد استفاده از شیوه‌های ارتباط ویدئویی و آموزش مجازی و نیز رسانه‌های اینترنتی به جهت خانه‌نشینی کاربران بوده است.

مسئول هماهنگی و پیگیری امور اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان گفت: این نشان می‌دهد تلاش‌ها نتیجه‌بخش بوده و توانسته است با افزایش ضریب نفوذ و نیز زمینه‌سازی برای توسعه کاربردهای اینترنت و محتوای الکترونیک، مسیر پیشرفت این حوزه را فراهم و اهداف کلی را محقق کند.

سرائی تاکید کرد: با ظهور بیماری کووید - ۱۹ و تبعات اجتماعی و بهداشتی آن، کاربران در سطوح مختلف اقبال بیشتری به استفاده از اینترنت حتی برای کاربردهای تماشای فیلم آنلاین، خریدهای اینترنتی، برقراری تماس‌های برخط، انجام امور بانکی به صورت الکترونیکی و موارد مشابه نشان داده‌اند و این حاکی از افزایش نفوذ کاربردهای اینترنت در بین کاربران و به تبع آن افزایش نیاز به محتواسازی و بسترسازی است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان زنجان برای افزایش ظرفیت پهنای باند موجود، خاطرنشان کرد: با تلاش مدیریت زیرساخت، این ظرفیت از ۴۰ گیگابیت برثانیه در سال ۹۷ به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه در سال گذشته افزایش یافت و میانگین پهنای مصرفی استان از ۱۳.۲ گیگابیت بر ثانیه در سال ۹۷ به حداکثر ۴۹.۳۶ گیگابیت بر ثانیه در ایام شیوع کرونا در سال‌جاری افزایش پیدا کرد، این در حالی است که هنوز کمتر از ۵۰ درصد از ظرفیت پهنای باند استان استفاده می‌شود.

کد خبر: ۱۶٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha