۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
عرضه سیمان از طریق بورس کالا بزرگ‌ترین چالش تولیدکنندگان بتن است
رئیس هیئت مدیره انجمن تخصصی بتن استان کرمان:

عرضه سیمان از طریق بورس کالا بزرگ‌ترین چالش تولیدکنندگان بتن است

کرمان- رئیس هیئت مدیره انجمن تخصصی بتن استان کرمان عرضه سیمان از طریق بورس کالا را بزرگ‌ترین چالش تولیدکنندگان بتن عنوان کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، محمدحسین انجم‌شعاع با بیان اینکه بزرگ‌ترین چالش تولیدکنندگان بتن در استان کرمان تامین سیمان از بورس کالاست؛ تصریح کرد: سیمان اصلی ترین ماده اولیه برای تولید بتن است؛ فروش سیمان به صنایع سیمان‌بر از طریق بورس کالا بدون برنامه‌ریزی یک تصمیم اشتباه در عرصه صنعت ساختمان بود و پیگیر آن هستیم تا این مشکل رفع شود.

انجم‌شعاع بیان کرد: به‌دلیل ممنوع الورود بودن کامیون ها در سطح شهر کرمان؛ هم‌اکنون دریافت مجوز تردد کامیون‌ها در سطح شهر برای سرویس دهی به بخش صنعت ساختمان یکی از مهم ترین دغدغه های ماست.

رئیس هیات مدیره انجمن تخصصی بتن استان کرمان عنوان کرد: متاسفانه رقابت قیمتی فعالان این بخش به جای رقابت کیفیتی و خدماتی در طی چند سال اخیر به یک معضل تبدیل شده که هنوز موفق به حل آن نشده‌ایم.

وی با یادآوری این مسئله که فروش سیمان به صورت مستقیم از کارخانه‌های سیمان از اوایل مهرماه ممنوع شد، گفت: مقرر شد تا سیمان از طریق بورس کالا خرید و فروش شود و به دلیل اینکه اکثر افرادی که از کد بورسی برخوردارند، دلال هستند و سیمان را قبل از صنایع سیمان بر، خریداری کرده و با قیمتی بالاتر به صنایع می فروشند و مسئولان استانی تاکنون موفق به رفع این مشکل نشده اند.

صنعت ساختمان با چالش کم کاری و گرانی مواجه است
انجم شعاع اضافه کرد: در حال حاضر بازار مسکن در رکود به سر می برد و صنعت ساختمان با چالش کم کاری و گرانی مواجه است زیرا با افزایش قیمت تمام شده بتن قیمت فروش نیز بالا می رود.

وی با اشاره به حذف بسیاری از افرادی که قصد ساخت مسکن داشتند از بازار تصریح کرد: هم اکنون فقط انبوه‌سازان حرفه ای باقی مانده اند که این اتفاق خوبی در بخش صنعت ساختمان نیست.

انجم شعاع ادامه داد: چند برابر شدن قیمت قطعات و لوازم یدکی باعث تمام شدن قیمت بتن و در نتیجه بالا رفتن قیمت تمام شده‌ مسکن می‌شود.

وی بیان داشت: متاسفانه برای دور هم نگه داشتن اعضای انجمن ابزار لازم از جمله صدور برخی مجوزها و… را در اختیار نداریم تا باعث ایجاد انسجام شود.

وی تصریح کرد: به دلیل تحریم های موجود سالهاست موفق به وارد کردن ماشین آلات مورد نیاز نشده ایم و این مساله نیز باعث ایجاد چالش های زیادی شده است.

کد خبر: ۱۶۱٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha