انحصار عامل افزایش ۲۳۰ درصدی قیمت پارچه‌های حلقوی
رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبل سازان اعلام کرد

انحصار عامل افزایش ۲۳۰ درصدی قیمت پارچه‌های حلقوی

عباسی، رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبل سازان گفت: انحصار و واسطه گری در تامین پارچه‌های حلقوی موجب شد قیمت این کالا از ۶۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان افزایش یابد.

به گزارش بازار، علیرضا عباسی افزود: تامین کنندگان مواد اولیه صنعت مبلمان با مشکلاتی مواجه هستند که از اصلی‌ترین موارد آن می‌توان به نبود نظارت روی فعالیت تامین کنندگان مواد اولیه اشاره کرد چرا که فعالیت انحصاری آن‌ها باعث شده تا قیمت مواد اولیه چند برابر قیمت واقعی به دست تولید کننده محصول نهایی برسد.

وی گفت: واردات مبل ممنوع بوده و از آن جایی که قاچاق این کالا صرف نمی‌کند شاهد میزان قاچاق بالا نیستیم، اما در پارچه مبلی به دلیل اینکه تولید داخل به تنهایی نمی‌تواند نیاز بازار را تامین کند یک‌سری از طریق قاچاق وارد می‌شود در حالی که واردات آن ممنوع است.

عباسی در رابطه با تامین پارچه‌های تار و پودی افزود: ۲ نوع پارچه تار و پودی و حلقوی داریم که مشکلی در تامین نوع تار و پودی وجود ندارد و واردات آن هم آزاد است، اما از آنجایی که تولید به صرفه است، وارداتی در آن نداریم چه بسا که صادرات هم داریم، اما در پارچه‌های حلقوی کمبود وجود دارد که همین موضوع در قیمت اثر گذاشته، به طوری که قیمت پارچه ۶۰ هزار تومانی به ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبل سازان کیفیت، طرح و تنوع مبلمان داخلی را عاملی در افزایش صادرات این کالا دانست و گفت: با توجه به افزایش بی رویه قیمت‌ها در حال حاضر تولید کنندگان با ظرفیت ۵۰ درصد کار می‌کنند.
وی با اشاره به کاهش تقاضای مبلمان افزود: با افزایش قیمت مواد اولیه، قدرت خرید کم می‌شود و اگر قرار است دولت کمک کند، گمرک و عوارض مواد اولیه وارداتی را مثل چوب معاف کند تا مواد اولیه ارزان به دست مصرف کننده برسد.

کد خبر: ۱۶۱٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha