۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
 ۱۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی بوشهر علیه آفت ملخ سم‌پاشی شد
رئیس جهاد کشاورزی بوشهر:

۱۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی بوشهر علیه آفت ملخ سم‌پاشی شد

بوشهر - رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: تاکنون بیش از ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان علیه آفت ملخ‌های صحرایی سم‌پاشی شده است.

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در راستای مقابله با ملخ‌های صحرایی تلاش‌های گسترده‌ای در بوشهر صورت گرفته و سم‌پاشی در نقاط مختلف استان ادامه دارد.

وی شهرستان‌های دشتستان، دشتی و تنگستان را از مهمترین محل‌های استقرار ملخ‌های صحرایی عنوان کرد و ادامه داد: گروه‌های مختلف مردمی و جهادی نیز در عرصه مقابله با ملخ‌های صحرایی مشارکت دارند.

رئیس جهاد کشاورزی بوشهر از فعالیت ۵۵ اکیپ مقابله با ملخ‌های صحرایی در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: همه امکانات در این راستا بسیج شده و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه امسال حدود ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر باید علیه ملخ‌های صحرایی سم‌پاشی شود، اضافه کرد: تاکنون ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان علیه این آفت سم‌پاشی شده است.

استقرار ملخ‌های صحرایی در نقاط صعب‌العبور بوشهر یکی از مهمترین چالش‌ها در مقابله با این آفت است که البته تاکنون این مبارزه به خوبی انجام شده است.

کد خبر: ۱۶٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha