۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
اعلام آمادگی ایران برای کمک به نقشه‌های حدنگاری در سوریه
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد

اعلام آمادگی ایران برای کمک به نقشه‌های حدنگاری در سوریه

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در تهیه نقشه‌های حدنگاری چند منظوره در لایه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و دفاعی به کشور سوریه کمک کند.

به گزارش بازار، حسن بابایی در دیدار با حسین مخلوف وزیر ادارات محلی و محیط زیست سوریه افزود: با توجه به تخصص بالای کارشناسان و بهره‌گیری از فناوری نوین پیشرفته در حوزه تثبیت مالکیت‌ها و نقشه‌برداری هوایی و با کمک پهپادهای پیشرفته در کمترین زمان ممکن نقشه برداری اراضی و بافت‌های شهری و روستایی و زراعی را با دقت بالا انجام دهیم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آمادگی دارد تجربه یک صد ساله خود را در حوزه ثبت در اختیار کشور سوریه قرار دهد.

بابایی گفت: ما مردم سوریه را برادران و خواهران خود می‌دانیم و ارائه خدمات به مردم این کشور جزو اولویت‌های ما محسوب می‌شود و همچنان که در دوران مقاومت در کنار سوریه بودیم و فرماندهان ما از جمله سردار شهید سلیمانی و سردار شهید همدانی در سوریه حضور داشتند، اکنون نیز که این کشور توانسته به وضعیت پایدار امنیتی دست یابد، در دوران سازندگی هم در کنار سوریه خواهیم بود.

بابایی همچنین گفت: با تشکیل بانک اطلاعاتی املاک و خروج از حالت سنتی و تعریف حدنگاری و تثبیت مالکیت‌ها در لایه‌های مختلف می‌توان از اسناد و مدارک حفاظت کرد.

در ادامه این نشست حسین مخلوف وزیر ادارات محلی و محیط زیست سوریه گفت: ما در جنگ تروریسم در سوریه با هم شریک بودیم و از آرمان‌ها و اخلاق دفاع کردیم و در این خصوص جا دارد یاد شهدا را گرامی داریم.

وی افزود: ثبت مالکیت در سوریه تابع امور محلی و محیط زیست است و بسیاری از پرونده‌های املاک در مناطقی که به دست تروریست‌ها افتاده بود، از بین رفت؛ البته در مناطقی دیگر با وجود شرایط بسیار سخت، مدارک حفظ شده است.

وزیر محیط زیست سوریه گفت: پس از آزادسازی مناطقی که به دست تروریست‌ها افتاده بود، مصوبه‌ای صادر کردیم تا پرونده‌های املاک از بین رفته دوباره صادر شود، البته این پرونده‌ها با حفظ حقوق اداری و قضایی تشکیل می‌شود و امور ثبت شرکت‌ها و مالکیت فکری زیر نظر وزارت تجارت داخلی سوریه است.

وی افزود: ما خواهان توسعه و تقویت همکاری با سازمان ثبت اسناد و املاک ایران هستیم.

نشست حسن بابایی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با مهندس حسین مخلوف وزیر ادارات محلی و محیط زیست سوریه صبح امروز در محل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

کد خبر: ۱۶۱٬۲۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha