۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
قیمت طلا در مرحله تثبیت است| احتمال ریزش بیشتر قیمت طی روزهای آتی
تحلیل بازار جهانی طلا؛

قیمت طلا در مرحله تثبیت است| احتمال ریزش بیشتر قیمت طی روزهای آتی

قیمت طلا در محدوده ۱۷۳۰.۷۳-۱۷۵۲.۴۹ دلار در حال تغییر بوده و در صورت از دست رفتن محدوده ۴۰ در اندیکاتور RSI چهارده روزه، امکان ریزش بیشتر قیمت وجود دارد.

به گزارش بازار، قیمت طلا همچنان ساختار حرکت های رفت و برگشتی خود را در اوایل جلسه معاملاتی روز دوشنبه اروپا به جلو ادامه می دهد. این فلز گرانبها طی روزهای گذشته عملکرد ضعیفی از خود نشان داده و به نظر می رسد با ادامه سیاست افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو آمریکا، این وضعیت برای تمامی ماه جولای نیز ادامه داشته باشد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، افزایش نرخ بهره را ۷۵ واحد پایه (bps) اعلام کرد و انتظار می‌رود اقدامات مشابهی را طی ماه های باقی مانده از سال نیز اتخاذ نماید. با وجود اعمال سیاست های سختگیرانه، نرخ تورم هیچ سیگنال کاهشی را نشان نمی دهد و این در حالیست که طی سه جلسه سیاست پولی گذشته همراه با برنامه کاهش ترازنامه، نرخ های بهره بانکی در آمریکا در حال حاضر به ۱.۵۰-۱.۷۵ درصد افزایش یافته است.

در همین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) پس از یک حرکت اصلاحی جزئی، دوباره به بالاترین حد روزانه خود رسید. شاخص دلار همچنان به دنبال دستیابی به سطوح بالاتر بوده و این در حالیست که قیمت طلا پس از شکست حمایت حیاتی ۱۷۴۰.۰۰ دلار در مسیر اصلاح بیشتر قیمت قدم بر می دارد. انتشار گزارش ربوط به تورم ایالات متحده طی این هفته از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می تواند مسیر سیاست های فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره بانکی را مشخص نماید.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

قیمت طلا در مرحله تثبیت است| احتمال ریزش بیشتر قیمت طی روزهای آتی

قیمت طلا در محدوده ۱۷۳۰.۷۳-۱۷۵۲.۴۹ دلار در حال تغییر است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) در ۱۷۴۱.۹۲ دلار با قیمت طلا همپوشانی دارد. همچنین، اندیکاتور ۵۰-EMA در ۱,۷۴۵.۰۰ دلار ثابت شده که نشان دهنده تثبیت قیمت است.

شاخص قدرت نسبی (RSI) ۱۴ روزه نیز در محدوده ۴۰.۰۰-۶۰.۰۰ در نوسان است. اگر RSI ۱۴ روزه، حمایت را در سطح ۴۰.۰۰ بشکند، ضعف گسترده‌تر قیمت در انتظار طلا برای روزهای آتی خواهد بود.

کد خبر: ۱۶۱٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha