۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
حداکثر مقدار گاز بها برای صنایع در امسال چقدر خواهد بود؟

حداکثر مقدار گاز بها برای صنایع در امسال چقدر خواهد بود؟

نورموسوی، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز گفت:اجرای ماده ۲۶ از سال ۹۵ به بعد تعطیل شده بود؛ اما حالا دوباره اجرای آن از سر گرفته شده، بر اساس این قانون تعرفه گاز مشترکین به صورت پلکانی است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: سیدجلال نورموسوی، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با بازار با بیان اینکه قیمت گاز در ایران بسیار ارزان است، گفت: قیمت گاز در اروپا مترمکعبی بالای ۲ دلار است و حتی در زمان هایی به بالای ۴ دلار نیز رسید در حالی که قیمت گاز در ایران در بخش خانگی حدود ۷۰ تومان است و این نشان می دهد که ما باید ارزش نعمتی را که داریم بیشتر بدانیم و بهینه تر مصرف کنیم.

اودرباره مقدار تغییر قیمت تعرفه گاز صنایع به بازار گفت: اجرای ماده ۲۶ از سال ۹۵ به بعد تعطیل شده بود؛ اما حالا دوباره اجرای آن از سر گرفته شده است. بر اساس این قانون تعرفه گاز مشترکین به صورت پلکانی است. در پله اول ۱۰ درصد، در پله دوم ۲۵ درصد، در پله سوم ۵۰ درصد و در پله چهارم ۱۰۰ درصد به تعرفه گاز هر گروه افزوده خواهد شد.

اجرای ماده ۲۶ از سال ۹۵ به بعد تعطیل شده بود؛ اما حالا دوباره اجرای آن از سر گرفته شده است. بر این اساس صنایعی که تعرفه آنها ۵۰۰ تومان است در صورت اضافه مصرف به حدود هزار تومان افزایش خواهد یافت

نورموسوی همچنین در پاسخ به این سوال که حداکثر تعرفه گاز صنایع برای امسال چقدر خواهد بود، گفت: این رقم برای صنایع مختلف متفاوت است. اما در حال حاضر تعرفه هر مترمکعب گاز در ردیف سایر صنایع حدود ۵۰۰ تومان است. با این اوصاف حداکثر تعرفه گاز برای واحدی که در این گروه قرار دارد، هزار تومان خواهد شد. حداکثر تعرفه گروه فولادی هم از ۲ هزار تومان به ۴ هزار تومان افزایش می یابد.

این مقام مسئول در شرکت گاز همچنین درباره تأمین سوخت مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی در فصل سرما، گفت: ما همه تلاش خود را برای تأمین گاز مورد نیاز صنایع در فصل سرما به‌کار خواهیم برد، زیرا به اهمیت تولید واقف هستیم. اما د هر حال اولویت اصلی ما تامین گاز بخش خانگی است.

کد خبر: ۱۶۱٬۱۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha