۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
چگونه از گوگل ترندز در قیف فروش استفاده کنیم؟

چگونه از گوگل ترندز در قیف فروش استفاده کنیم؟

این روزها اکثر مردم بیشتر وقت خود را در فضای آنلاین می‌گذارنند و الگوی خرید آنها هم دچار تغییر شده و از کوچکترین تا بزرگترین کالاها و نیازهای خود را از طریق فضای آنلاین تامین می‌کنند.

به گزارش بازار، این روزها اکثر مردم بیشتر وقت خود را در فضای آنلاین می‌گذارنند و الگوی خرید آنها هم دچار تغییر شده و از کوچکترین تا بزرگترین کالاها و نیازهای خود را از طریق فضای آنلاین تامین می‌کنند.

همین مساله باعث به وجود آمدن تعداد زیادی کسب و کار در فضای آنلاین گردیده است. از فروشگاه های کوچک در شبکه های اجتماعی تا وب سایتهای بزرگ فروشگاهی در فضای وب.

اما موضوعی که اهمیت پیدا می‌کند نحوه دیده شدن در دنیای بی انتهای آنلاین است. شما در فضای آنلاین بدون محدودیت مکانی و زمانی میتوانید به مشتریانی حداقل به وسعت کشور ایران دست پیدا کنید. اما اگر اصول دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی را ندانید گویی فروشگاه آنلاین شما در دل کویر بنا شده است و نه تنها هیچ فروشی در این فضا نخواهید داشت بلکه هیچ فردی حتی با محصولات و برند شما آشنایی پیدا نمی‌کند.

در این مطلب که توسط آکادمی رشد آنلاین کسب و کار تهیه شده است با دو موضوع مهم در دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌شوید. ابزار گوگل ترندز و مفهوم قیف فروش ! اگر به درستی از این موضوعات بهره ببرید می‌توانید در مدت زمان کمتری نسبت به رقبای قدیمی تر دیده شده و در فضای آنلاین به فروش برسید!

گوگل ترندز چیست؟

گوگل ترندز (Google Trends) ابزاری برای آگاهی از ترندهای موجود در سطح اینترنت است. واژه Trend به معنی گرایش، تمایل، روند یا مُد است. یعنی در یک جمله مردم اکنون در حال صحبت درباره چه موضوعی هستند؟

گوگل با استفاده از موتور جستجوی خود و سرچ‌هایی که مردم در بخش وب، تصاویر، اخبار یا حتی در یوتیوب (مخصوص ویدئو) انجام می‌دهند، داده‌هایی را جمع آوری کرده، سرچ‌های مربوط با موضوعات مختلف را دسته‌بندی می‌نماید و سپس در نهایت با یک نسبت‌بندی مشخص می‌کند که اکنون چه موضوعی در سطح اینترنت نسبت به سایر موضوعات محبوب‌تر است.

اگر به آموزش گوگل ترندز به شکلی جامع و کامل نیاز دارید می‌توانید به آکادمی بهمنی سر بزنید و با نحوه کار و استفاده از این ابزار آشنا شوید.

کاربردهای گوگل ترندز

قیف فروش چیست؟

قیف فروش در یک جمله مدلی از یک فرآیند است که طی آن افراد کاملاً ناآشنا با کسب‌وکار خود را به مرور زمان به مشتری خود تبدیل می‌کنید.

اساس بازاریابی اینترنتی بر استفاده از قیف فروش یا همان Sales Funnel در فضای آنلاین استوار است.

اگر با قیف فروش اصلاً آشنایی ندارید قیف فروش را مثل یک قیف در دنیای واقعی در نظر بگیرید. درواقع در قیف یک ورودی بزرگ‌تر داریم و یک خروجی کوچک‌تر و در یک بازه زمانی مشخص همه ماده‌ای که وارد قیف می‌شود نمی‌تواند از آن خارج شود. این اولین مشخصه یک قیف است.

در قیف فروش هم به همین صورت است با این تفاوت که ماده‌ای که در قیف فروش ریخته می‌شود افرادی هستند که برای اولین بار با کسب‌وکار شما آشنا شده‌اند و نکته اینکه در قیف فروش تمام افرادی که با کسب‌وکار شما در ورودی قیف آشنا می‌شوند به مشتری تبدیل نشده و از خروجی قیف خارج نمی‌شوند.

درواقع این هنر شماست که از میان افرادی که در ورودی قیف با کسب‌وکار شما آشنا می‌شوند تعداد بیشتری را به عنوان مشتری از خروجی قیف خارج کنید.

برای آشنایی کامل با مفهوم قیف فروش نیز می‌توانید به آکادمی بهمنی مراجعه فرمایید.

قیف فروش

استفاده از گوگل ترندز در قیف فروش

حال که با مفاهیم قیف فروش و گوگل ترندز آشنایی پیدا کردید حتماً متوجه شده اید که اگر بتوانید افراد بیشتری را وارد قیف فروش خود کنید در نهایت افراد بیشتری هم از قیف خارج شده و به مشتری شما تبدیل می‌شوند!

اما چگونه با کمک گوگل ترندز می‌توانید ورودی افراد به قیف فروش را افزایش دهید؟

پاسخ در استفاده از قابلیت های ویژه گوگل ترندز در شناسایی علایق و ترند جامعه است.

در زیر مهم ترین این کاربردها آمده است.

در تولید محتوای خود بر ترندها موج سواری کنید

در دنیای بازاریابی محتوایی اصطلاحی وجود دارد به نام Newsjacking . شاید نتوان معادل دقیق و فارسی برای آن بیان کرد ولی ساده ترین معنای آن موج سواری بر ترندها است!

به این معنی که شما خبرها، اتفاقات و رویدادهای مهم که اکنون مردم در حال صحبت درباره آنها هستند را شناسایی کرده و با پیوند دادن محتوا و محصولات خود با این اتفاقات به دیده شدن بیشتر محتوای خود کمک کنید.

خوشبختانه گوگل ترندز ابزاری بی‌نظیر برای پی بردن به ترندهای موجود در سطح جامعه است. وقتی یک داستان ترند می‌شود؛ جستجو پیرامون کلمات کلیدی مرتبط با آن موضوع در گوگل افزایش پیدا می‌کند و اینجا نوبت شماست که با پیوند دادن محتوا و محصولات خود با این ترندها هم در موتورهای جستجو و هم در شبکه های اجتماعی بیشتر دیده شوید!

از گوگل ترندز در تحقیقات بازار استفاده کنید

می‌خواهید یک سایت فروشگاهی راه اندازی کنید یا قصد راه اندازی یک پیج فروشگاهی در اینستاگرام دارید؟

اینکه چه کالایی را در فروشگاه خود موجود کنید یا اینکه بیشتر روی چه محصولاتی مانور دهید تا درصد موفقیت شما افزایش یابد کالاً با گوگل ترندز قابل ارزیابی است.

کافی است نام محصولات یا موضوعات مورد نظر خود را در گوگل ترندز وارد کرده و میزان رغبت مردم به آنها را در طول زمان با هم مقایسه کنید.

برای مثال فرض کنید قصد واردات لوازم جانبی گوشی و دوربین را دارید اما نمی‌دانید چه میزان از بودجه خود را به خرید “مونوپاد” اختصاص دهید و چه میزان را به خرید “رینگ لایت”؟ کافی است این دو عبارت را در گوگل ترندز وارد کنید و متوجه شوید که تقاضای مونوپاد به شدت کاهش یافته و تقاضا برای خرید رینگ لایت در سطح بازار رو به افزایش است!

شاید هم حوزه فعالیت خود را می‌دانید اما در مورد اینکه استقبال از چه زیرشاخه‌ای در صنعت شما بیشتر است ایده‌ای ندارید؟ برای مثال ممکن است بخواهید کانال یوتیوبی در مورد سرمایه‌داری و موضوعات مالی راه‌اندازی کنید. کافی است کلمه “بورس” و “رمز ارز” را در گوگل ترندز وارد کنید.

مشاهده خواهید کرد علی رغم میزان بالای جستجوی موضوعات مرتبط با “بورس”، چگونه به ناگهان و همزمان با ریزش تاریخی بورس در سال ۹۹، استقبال از این بازار سرمایه کم شده و توجه مردم به سمت بازارهای موازی مثل ارزهای دیجیتال و رمز ارز رفته است.

از گوگل ترندز برای پیدا کرده ایده تولید محتوا استفاده کنید

اگر موضوع کاری خود را در Google Trends جستجو کنید؛ در بخشی با نام Related Queries می‌توانید جستجو های مردم حول آن موضوعات را پیدا کنید.

چه چیزی بهتر از اینکه بدانید مردم چه سوالاتی حول موضوع کسب و کار شما دارند و با پاسخ دادن به آنها هم بهتر در فضای آنلاین پیدا شوید و هم مخاطبان بیشتری را به قیف فروش خود جذب نمایید!

این بود ۳ تکنیک مهم در ابزار گوگل ترندز برای به کار گیری در قیف فروش آنلاین خود تا هم افراد بیشتری را با محصولات و خدمات خود آشنا کرده و هم در نهایت فروش آنلاین خود را افزایش دهید.

اگر خواهان یادگیری تکنیک ها و آموزشهای بیشتری در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستید حتماً به آکادمی بهمنی سر بزنید و علاوه بر استفاده از مطالب موجود در دوره های آموزشی رایگان مربوطه شرکت نمایید.

کد خبر: ۱۶۱٬۱۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha