۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
نرخ بیکاری ۶.۱ درصدی در استان سمنان به ثبت رسید
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

نرخ بیکاری ۶.۱ درصدی در استان سمنان به ثبت رسید

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان، گفت: این استان با ثبت نرخ بیکاری ۶.۱ درصدی در سه ماهه نخست سال جاری، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقای اشتغال و تولید در استان سمنان بیان کرد: این استان با ثبت نرخ بیکاری ۶.۱ درصدی در سه ماهه نخست سال جاری، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان سمنان در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱، به پایین ترین حد خود طی ۹ سال گذشته رسید، افزود: هم افزایی و همراهی همه مسئولان اقتصادی استان و همچنین تلاش برای رونق تولید یکی از عوامل تحقق این شاخص است.

استاندار سمنان با بیان اینکه در شش ماهه دوم سال گذشته ۴۰ واحد راکد صنعتی استان از رکود خارج و به تولید بازگشتند، ابراز کرد: بازگشت واحد های راکد به تولید، از مهمترین عوامل افزایش میزان اشتغال در استان است.

نرخ بیکاری در استان سمنان در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱، به پایین ترین حد خود طی ۹ سال گذشته رسید

هاشمی همچنین بیان کرد: نرخ بیکاری استان طی سال های گذشته در مدت سه ماهه ابتدای هر سال از میزان ۸.۷ درصد تا ۷.۱ درصد به ثبت رسید که البته این شاخص در سه ماهه اول سال جاری به نزدیک شش درصد در استان رسیده است.

وی همچنین با اشاره به تحقق سیاست های ابلاغی دولت مردمی، گفت: هفت هزار فقره وام قرض الحسنه ۱۵ میلیون تومانی در سفر رئیسی به استان سمنان مصوب و پنج هزار فقره تسهیلات دیگر نیز در آینده پرداخت خواهد شد که این موضوع، از جمله اقدامات دولت در استان سمنان برای تثبیت و کمک به اشتغال بوده است.

استاندار سمنان درباره دیگر اقدامات در کنار وام و بازگشت واحد های راکد به تولید، بیان کرد: منعقد شدن قرارداد خرید دو هزار دستگاه اتوبوس دیزلی درون شهری به ارزش ریالی هفت هزار میلیارد تومان مابین وزارت کشور و شرکت تولیدی عقاب است که توانسته حجم بسیار بالایی از اشتغال را نیز در سمنان محقق سازد.

کد خبر: ۱۶۱٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha