۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
بدهی‌های شهرداری میامی مدیریت شد| جذب ۳ میلیارد ریال اعتبار
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

بدهی‌های شهرداری میامی مدیریت شد| جذب ۳ میلیارد ریال اعتبار

میامی- ساماندهی وضعیت مالی شهرداری، جذب اعتبارات و همچنین بهسازی معابر از جمله مهمترین اقدامات مدیریت شهری است که مردم میامی در ماه‌های اخیر شاهد آن بوده‌اند.

بازار، گروه استان‌ها: میامی شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان و درست در میانه راه تهران- مشهد است در نتیجه مسافران و زائران رضوی از هر سو که بین کریدور تهران به سمت مشهد رانندگی کنند، در میامی به نیمه راه می رسند و لذا بیشترین میزان خستگی و همچنین بیشترین میزان اسکان موقت مسافران در این شهرستان رخ می دهد.

این وضعیت همچنین در کنار توسعه شهری و جمعیت، سبب شده تا مدیریت شهری میامی و همچنین خدمت رسانی ارگان هایی مانند شهرداری از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد شهرداری که در این دو سه سال اخیر با مشکلات عدیده ای روبرو بود و در گفتگو با علیرضا رهبری شهردار میامی درباره اقدامات صورت گرفته برای عبور از دوران رکود شهرداری به این موضوع پرداختیم.

* نخستین مشکل میامی در هفت ماه اخیر که شما به این شهر آمدید چه بود؟
مدیریت بدهی‌های شهرداری به میزان سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان یکی از بزرگترین چالش ها محسوب می شود همچنین باید گفت طلبکاران از شهرداری به دلیل تاخیر طولانی در پرداخت، متقاضی محاسبه به نرخ روز هستند که بعد از مذاکرات مکرر تعیین و تکلیف، مدیریت شاکیان، احکام اجرایی دادگستری برعلیه شهرداری، قراردادها، طرح های نیمه تمام و ... در دستور کار قرار گرفت.

برای کاهش هزینه‌ها همچنین تعمیر و اورهال ماشین آلات سنگین، لودر، گریدر، کامیون، خاور و ماشین حمل زباله و ماشین آلات سبک به ارزش یک میلیارد تومان در میامی انجام شد و توانستیم شاهد دریافت کمک مالی از محل اعتبار دفتر نماینده شاهرود و میامی در مجلس به میزان ۳۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و حواله یک دستگاه تراکتور شش سیلندر نیز باشیم.

تعمیر و اورهال ماشین آلات سنگین، لودر، گریدر، کامیون، خاور و ماشین حمل زباله و ماشین آلات سبک به ارزش یک میلیارد تومان در میامی انجام شد

قرارداد یک ساله کرایه یک دستگاه لودر و دو دستگاه کامیون با راننده به بخش خصوصی برای ایجاد درآمدهای کوتاه مدت ماهیانه (خالص ۱۷۰ میلیون تومان) به حساب شهرداری و کرایه گریدر به سازمان همیاری ها برای درآمد زایی ماهیانه خالص ۶۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات بوده است.

* در ارتباط با سازمان همیاری‌های چطور؟
دریافت ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه از سازمان همیاری ها قبل از عید به صورت یکساله بدون سود برای حل مشکلات مالی شهرداری از اقداماتی بود که در این ماه های اخیر انجام دادیم همچنین یک قطعه زمین در بهترین مکان شهرک صنعتی میامی به ارزش یک میلیارد تومان به منظور تولید مصنوعات بتنی از هیئت مدیره سازمان همیاری و شهرداری ها به صورت رایگان دریافت شد.

* درباره اقدامات عمرانی بگویید
آسفالت ورودی شهر با همکاری اداره مسکن و شهرسازی، اصلاح ورودی شهر و نصب جدول کنار کمربندی به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان، توسعه شبکه برق بلوار ثامن مدل پرستو و نصب برج نوری در ورودی شهر برای جلوگیری از تصادفات، نصب برج نوری در پارک شاه عباسی و اصلاح و تعمیر روشنایی های بلوار اصلی شهر، پارک امام رضا(ع)، سه چنار و بعضی از نقاط حادثه خیز به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان از اقدامات عمرانی هستند.

آسفالت جلوی دادگستری و لکه گیری در سطح شهر با همکاری اداره مسکن و شهرسازی، اجرای آسفالت خیابان های ولایت، نیرو آذر و همچنین انجام کارهای زیر بنایی شامل، انعقاد قرار داد جمع آوری آبهای سطحی با بخش خصوصی با هدف جذب ۲۵ میلیاد تومان اعتبار و جذب اعتبار تخصیصی برای ایجاد زیر ساخت و هدایت سیلاب ها به بیرون شهر و جمع آوری آب‌های سطحی و ذخیره آن که البته فاز مطالعاتی آن آغاز شده، از جمله دیگر کارهای شهرداری بوده است.

* درحوزه برنامه های راهبردی و اقداماتی که در این حوزه‌ها صورت گرفته است توضیح دهید
انعقاد قرار داد تدوین طرح برنامه راهبردی پنج ساله شهر میامی با دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با هدف ایجاد چراغ راه در توسعه و آبادانی شهر میامی و پیگیری و تملک هشت قواره زمین که در طرح هادی فضای سبز دیده و در طرح جامع کاربری آن تبدیل به مسکونی شده است از دیگر اقدامات شهرداری محسوب می شود این زمین ها به ارزش ۱۶ میلیارد ریاِل با دریافت مصوبه از شورای شهر میامی و با هدف پرداخت دیون عمرانی گذشته تملک شده است.

بدهی‌های شهرداری میامی مدیریت شد| جذب ۳ میلیارد ریال اعتبار

* درباره اقدامات در دست اجرا بازهم توضیح دهید
پیگیری اعتبارات و افزایش آن برای پروژه به ارزش ۹۷۰ میلیون تومان، ادامه قسمتی از پروژه آبشار سه چنار با پیمانکار قبلی از محل اعتبارات جذب شده به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان، ادامه پروژه آسفات خیابان ششم و ترمیم جدول از محل اعتبار جذب شده به مبلغ ۴۷۰ میلیون تومان و اجرا و نصب جدول شهرک نگین از محل اعتبار جذب شده به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در کنار دریافت ۱۰ هزار متر مربع زمین از سازمان مسکن و شهرسازی با کاربری پارکینگ در ورودی شهر به ارزش یک میلیاد تومان از جمله این اقدامات هستند.

ساماندهی تفرجگاه سه چنار برای رفاه حال شهروندان با کمک پیمانکار جدید شهرداری، ساماندهی پارک آبمرجان ، تعمیر اساسی و اورهال الکترو پمپ چاه آب این پارک به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان، هرس درختان و کاشت سه هزار اصله درخت ، فسخ قرار داد با پیمانکار قبلی، تعمیر و بازسازی رستوران و ۱۰ سوئیت و فضا سازی پارک مذکور توسط شهرداری برای ایجاد درآمدهای کوتاه مدت که با تزریق ۳۰۰ میلیون تومان نقد از طرف شهرداری راه اندازی و در حال تجهیز است، از جمله اقدامات رفاهی است که در ماه های اخیر توسط شهرداری میامی صورت گرفته است.

اخذ موافقت جدا سازی آب خام از آب شرب برای استفاده بهینه و صحیح از آب که آماده عملیات عمرانی آن هستیم، ساماندهی سایت زباله و درخواست فنس جهت محصور آن و خرید ۱۰ سطل زباله به ارزش ۴۰ میلیون تومان جهت داخل شهر و دریافت حواله ۱۱۵ تن قیر با کمک نماینده شاهرود و میامی براساس کمبودها و نیازها که اکنون در انبار موجود است، از جمله اقدامات دیگر ما بوده است. در این مدت همچنین حواله ۶۰ تن قیر برای بافت فرسوده نیز جذب شده است.

دریافت ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه از سازمان همیاری ها قبل از عید به صورت یکساله بدون سود برای حل مشکلات مالی شهرداری از اقداماتی بود که در این ماه های اخیر انجام دادیم

پیگیری و احد موافقت معاینه فنی و معرفی پیمانکار توسط شهرداری و ساخت و اجرای آن با برنامه زمانبندی شش ماهه، ساماندهی ایستگاه آتش نشانی و بازسازی تخریب گذشته و اورهال تجهیزات برای آمادگی حوادث ناگهانی و الحاق به محدوده هشت هکتار زمین در شرق خیابان گلها که منجر به تغییر کاربری ۸۳ قطعه زمین به مسکونی شده آن هم در زمانی که ۲۵ سال از مشکلات تغییر کاربری زمین می گذشت، از اقدامات دیگر شهرداری و مدیریت شهری میامی بوده است.

* درباره مسکن ملی چه اقدامی صورت گرفته است؟
الحاق به محدوده ۱۱ هکتار زمین در طرح جهش مسکن ملی برای واجدان شرایط که آماده سازی آن بر عهده شهرداری گذاشته شده از جمله مهمترین اقدامات در حوزه مسکن ملی بوده است ما همچنین پیگیر زمین ۳۵ هکتاری نیز هستیم کهک ه در آخرین جلسه به پیشنهاد شهرداری، دو سال فرصت داده شد که طرح و برنامه از طرف شهرداری میامی برای آن ارائه شود.

پیگیری میدان ورودی شهر که متاسفانه در حال حاضر از نظر اداره کل مسکن و شهر سازی و شورای ایمنی راه ها غیر قانونی و اجازه ادامه کار امکان پذیر نیست، در حال حاضر پیگیری ادامه دارد تا نتیجه نهایی حاصل شود

* در بخش سرمایه گذاری نیز اقدامات شهرداری را بیان کنید
ادامه و تکمیل بوم گردی بلوار سفیر امید و سرمایه گذاری با مدد جویان کمیته امداد امام خمینی(ر ه) به کارفرمایی کمیته امداد در خصوص احداث ۱۰ گلخانه یک هزار متری جمعا به مساحت ۱۰ هزار متر مربع در انتهای پارک جنگلی به مساحت پنج هکتار که در دست اقدام است ما همچنین پنج مشاور افتخاری و تخصصی نیز برای ارتقای سطح کیفی شهرداری در زمینه‌های مرتبط به کار گرفته ایم.

کد خبر: ۱۶۱٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha