۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
نفت و گاز شرق بیش از ۱۵ میلیارد مترمکعب گاز در سال ۹۸ تولید کرد
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق:

نفت و گاز شرق بیش از ۱۵ میلیارد مترمکعب گاز در سال ۹۸ تولید کرد

محمدی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق از تولید ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز در این شرکت در سال ۹۸ خبر داد و گفت: زمستان سال گذشته به دلیل برودت هوا و افزایش گاز مصرفی در استان‌های شمال و شمال شرق کشور، گاز به بیش از ۱۰۲ درصد برنامه تکلیفی تولید شد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی نفت ایران، ابوالحسن محمدی با اشاره به افزایش مصرف گاز در زمستان سال گذشته و فروردین‌ماه امسال، گفت: در این مدت با توجه به افزایش مصرف، مقدار تولید گاز در این شرکت فراتر از برنامه تکلیفی بوده است.

وی به افزایش تولید گاز این شرکت در فروردین‌ماه امسال هم اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون به دلیل ورود سامانه‌های بارشی و سردی هوا، مصرف گاز نسبت به مدت مشابه پارسال در بخش‌های مختلف افزایش یافته و تولید گاز در برخی از روزها حتی تا ۳۰ درصد بیش از تولید تکلیفی رسیده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق به افزایش بازتولید بیش از ۴۰ درصدی گاز از مخزن شوریجه هم اشاره کرد و این میزان افزایش بازتولید را بی‌سابقه خواند.

محمدی با قدردانی از تلاش کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: این مجموعه به‌عنوان تنها تولیدکننده گاز طبیعی در شمال و شمال شرق کشور، با همه توان در مسیر تولید پایدار گاز حرکت می‌کند تا در تأمین گاز مصرفی هموطنان خللی ایجاد نشود.

به گفته وی، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق از ابتدای شیوع کرونا با عمل به الزامات و پروتکل‌های بهداشتی به‌منظور پیشگیری و کنترل این ویروس، در سطح منطقه و همچنین شهرستان سرخس، سطح مخاطره را تا حدود زیادی کاهش داده و افزون بر پایش مستمر بخش‌های مختلف زیرمجموعه شرکت، با کمک به حوزه بهداشت و درمان شهرستان سرخس و روستاهای همجوار، بخشی از این رسالت مهم را اجرایی کرده است.

کد خبر: ۱۶٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha