۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
همه معلمان مشمول طرح رتبه بندی می شوند
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش:

همه معلمان مشمول طرح رتبه بندی می شوند

ستاری فرد، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: همه معلمان مشمول طرح رتبه بندی می‌شوند و سنوات خدمتی پایین محدودیتی در آیین نامه رتبه بندی معلمان ایجاد نمی‌کند.

به گزارش بازار، صادق ستاری فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در برنامه فرامتن شبکه افق در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قانون رتبه بندی برای معلمان با سابقه کمتر از دوسال چگونه است؟ گفت: از سال ۸۳ در قانون برنامه چهارم توسعه موضوع رتبه بندی معلمان یک تکلیف بود و در برنامه چهارم تصویب شد، اما متاسفانه عملیاتی نشد تا اینکه در سال ۱۳۹۰ در سند تحول بنیادین در هدف عملیاتی ۱۰ باز هم تکلیف شد و باز هم اجرا نشد و بعد از ۱۰ سال کش و قوس و در قانون برنامه ششم در ماده ۶۳ قانون این موضوع باز هم تصویب شد که عملا اتفاقی نیفتاد تا اینکه در سال آخر دولت که حقیقتا اشکالات زیادی داشت به مجلس ارائه شد در آن لایحه نوعاً رتبه بندی تحت عنوان سهمیه بندی به مجلس تقدیم شد به نحوی که پیش بینی کرده بودند که ۵۵ درصد معملین باید در رتبه اول قرار گیرند و صرفا ۱۰ درصد معلمین به رتبه آخر بروند. حدودا ۲۰ هزار میلیارد تومان برای سه سال پیش بینی شد.

ستاری فرد افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و وعده انتخاباتی آقای رئیسی که ارائه فرمودند یک مطالبه جدی فرهنگیان که هم می‌تواند باعث ارتقاء نظام کیفیت آموزش و پرورش شود و هم باعث رضایتمندی شغلی معلمان شود و این همکاری دولت و مجلس باعث شد که تصویب شود، تصویب این قانون در ۱۵ اسفند ماه باعث شد که دولت و مجلس بتوانند با هماهنگی یکدیگر ۳۸ هزار میلیارد اعتبار برای اجرای این قانون پیش بینی کنند.

وی گفت: خوشبختانه هم در قانون و هم در مفاد آیین نامه به نحوی پیش بینی شد که همه معلمان فارغ از اینکه احیانا سنوات خدمتی شان به چه نحوی است، شامل این رتبه بندی می‌شوند در هفته گذشته این موضوع در برخی از رسانه‌ها مطرح شد که معلمان زیر دوسال خدمت مشمول نمی‌شوند، اما خوشبختانه ما هم مفاد آیین نامه را بررسی کردیم و با گفتگویی که با سازمان اداری و استخدامی داشتیم، برداشت این شد که با توجه به صراحت متن قانون همه معلمان فارغ از اینکه سنوات خدمتیشان به چه صورت است مشمول این قانون می‌شوند.

کد خبر: ۱۶۱٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • آتشدل IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      0 0
      آقای سخن گوی وزارت آموزش و پروش شما مدارک خود را برای رتبه بندی ارائه بدین 5 نفر بی‌طرف آنرا بررسی کنند ببینیم شما امتیاز رتبه یک را کسب می کنید؟ من قول میدم شما 59 ساعت کلاس ضمن خدمت هم ندارین و به جرات میگم شما یک ساعت تدریس هم نکردین. دست از سر فرهنگیان بردارید در تمامی ارگانها و ادارجات افزایش آنچنانی داریم ببینم از آنها امتحان گرفته اند؟