۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
NFT چه کاربردی دارد و چگونه می توان آن را ساخت؟

NFT چه کاربردی دارد و چگونه می توان آن را ساخت؟

با رشد روز افزون دنیای NFT این سوال بسیار مطرح می شود که: چگونه NFT خود را بفروشیم؟

به گزارش بازار، با رشد روز افزون دنیای NFT این سوال بسیار مطرح می شود که: چگونه NFT خود را بفروشیم؟ داستان های دیوانه کننده در مورد فروش nft ها مسلماً یکی از بزرگترین دلایلی است که ان اف تی ها در ماه های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. پس از ساخت nft، خیلی اهمیت دارد که فرآیند فروش آن را چطور طی می کنید. زیرا بهترین محصولات هم نیاز به بستری مطمئن و مناسب برای عرضه دارند. اگر در مورد این فرآیند احساس سردرگمی یا گیجی کرده اید، نگران نباشید. این همان چیزی است که ما در اینجا بررسی خواهیم داد. پس در ادامه به بررسی نحوه فروش NFT خواهیم پرداخت.

در صرافی ارز دیجیتال گلکسی پی جی هزینه تراکنش NFT بسته به نوع ارز متغیر است، که در حال حاضر بیش از یک دلار می باشد و روی شبکه BSD است.

یک سخن رایج وجود دارد که می گوید NFT ها ارزشی را دارند که مردم مایلند برای آن ها بپردازند. اما حقیقت این است که عوامل خاصی بر قیمت آن ها و نحوه ارزش گذاری توسط خریداران تأثیر می گذارد که شامل موارد زیر است:

قیمت متوسط ‌۳۰ روز گذشته: این روند تاریخی قیمت یک nft در هر رده است. در حالت ایده آل، قیمت هدف شما باید نزدیک به میانگین ارزش توکن های مشابه در ۳۰ روز گذشته باشد.

نادر بودن: برخی از توکن‌های غیرقابل تعویض دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که قیمت آن ‌ها را بالا می‌برد. به عنوان مثال، مجموعه محبوب Bored Ape Yacht Club NFT کمتر از ۱٪ میمون هایی با ویژگی "چشم لیزری" دارد. اگر nft شما یک ویژگی بسیار نادر دارد، ادامه دهید و آن را بالاتر از میانگین تاریخی قیمت گذاری کنید. (مردم همچنان خرید خواهند کرد)

سودمندی:آیا می توان NFT شما را با یک آیتم مجازی در یک متاورس یا یک بازی خاص معامله کرد؟ آیا خریداران می توانند بخشی از یک باشگاه انحصاری باشند که مزایای اضافی مانند تخفیف در خریدهای آینده دریافت می کند؟ کاربرد دارایی تعیین می کند که آیا می توانید قیمت بالاتری را برای nft خود درخواست کنید یا خیر.

از NFT می توان به جهت مطمئن شدن از اعتبار محصولاتی که خریداری می کنید، استفاده نمود. از آنجایی که بلاک چین به شکل دائمی داده ها و اطلاعات مرتبط با محصولات مختلف را ذخیره می کند، به طور قطع بررسی اصالت یک محصول یا کمیاب بودن آن نیز به زودی در این بستر مورد توجه قرار می گیرد. همچنین NFT ها می توانند برای ذخیره سازی اطلاعات پیرامون فرآیند تولید مورد استفاده قرار گرفته و بدین طریق اطمینان حاصل شود که همه چیز در یک معامله به شیوه منصفانه انجام خواهد شد.

می توان گفت که کاربرد NFT صرفاً به محصولات مصرفی محدود نمی شود. در گذشته کمپانی های متعددی وجود داشتند که برای نمونه سازی و طراحی صنعتی NFT ها را مورد استفاده قرار می دادند. در حال حاضر یکی از مشکلات جهان، وجود محصولات خوراکی تقلبی مانند دارو و مکمل هاست. NFT ها با ردیابی کردن محصولات غذایی و خوراکی به حل این مشکل کمک می کنند. تصور کنید که تنها با اسکن کردن کیو آر کد موجود بر روی مکمل های غذایی که به صورت آنلاین خریده اید، می توانید کل مسیر تولید تا ارسال را با جزئیات مشاهده نمایید.

غیر قابل تعویض بودن یعنی برخلاف ارز دیجیتال هایی مثل بیت کوین و اتریوم که هر واحد از آن ها ارزش برابری با یکدیگر دارند و هیچ گونه تفاوتی بین شان وجود ندارد، هر توکن NFT ویژگی مخصوص به خود را دارد. به همین دلیل دو NFT را نمی توان معادل و هم ارزش یکدیگر دانست. برای درک بهتر این موضوع یک مثال از آثار هنری می زنیم. فرض کنید یک تابلو هنری از استاد فرشچیان را در اختیار داریم. مسلم است که امکان کپی برداری از آن اثر وجود دارد و نقاش دیگری هم می تواند عین آن اثر را به وجود آورد ولی آیا ارزش قیمتی آنها برابر است؟

اگر چه که از نظر ظاهری شاید تفاوتی باهم نداشته باشند. اما امضای یک نقاش معروف آن ویژگی خاصی است که آن تابلو را از تمامی تابلو های مشابه اش متمایز می کند. توکن های غیر قابل تعویض هم تقریباً مشابه این مورد با ویژگی‌های خاص خود از دیگر توکن ها متمایز و ارزشمند می‌شوند. با این تفاوت که این توکن‌ها بصورت مجازی وجود دارند و نمی‌توان در دنیای واقعی آنها را لمس کرد. NFT، برای هر شی که امکان معادل‌سازی آن در فضای دیجیتال وجود داشته باشد، یک ویژگی منحصر به فرد ارائه می‌کند تا اصالت آن در این فضا قابل تشخیص باشد. NFT، سبب می شود که شخص دیگری نتواند از آن اثر کپی برداری کرده و آن را به عنوان نسخه اصلی معرفی کند.

کد خبر: ۱۶۱٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha