۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۶
تولید ۱۹۵ میلیارد متر مکعب گاز در مجتمع گازی پارس جنوبی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تولید ۱۹۵ میلیارد متر مکعب گاز در مجتمع گازی پارس جنوبی

بوشهر- باهوش مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید و فرآورش ۱۹۵ میلیارد متر مکعب گاز در پالایشگاه‌های مجتمع پارس جنوبی خبر داد.

احمد باهوش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مجتمع گاز پارس جنوبی با تامین ۷۵ درصد گاز کشور، نقش غیر قابل انکاری در سبد انرژی کشور دارد و تولیدات ارزشمند این مجتمع در ارزآوری و درآمد ملی نقش آفرین هستند.

وی افزود: مجتمع گاز پارس جنوبی، علاوه بر گاز و میعانات گازی، محصولات مهم دیگری از جمله گوگرد و پروپان و بوتان تولید و صادر می‌کنند.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی خاطر نشان کرد: در یکسال اخیر بیش از ۲۵۰ میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه‌های مختلف مجتمع گازی تولید که بخشی صادر و بخشی نیز به مصرف داخل اختصاص یافته است.

باهوش از تولید و فرآورش ۱۹۵ میلیارد متر مکعب گاز در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: در یکسال اخیر بیش از ۱۹۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین در مجتمع گاز پارس جنوبی فرآورش و به شبکه سراسری ارسال شده است.

وی بیان کرد: استفاده از توان داخل برای رشد و اعتلای مجموعه مجتمع گازی پارس جنوبی مورد تاکید قرار دارد و امیدوارم با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان خلاق و خوش‌فکر، شاهد رشد و پیشرفت بیشتر در مجتمع گازی باشیم.

کد خبر: ۱۶۱٬۰۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha