۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱
محکومیت متهمان معامله بر اساس اطلاعات نهانی یک ناشر بورسی

محکومیت متهمان معامله بر اساس اطلاعات نهانی یک ناشر بورسی

مدیر حقوقی سازمان بورس گفت: دادگاه عمومی و انقلاب متهمانی را به جرم معامله بر اساس اطلاعات نهانی به پرداخت ۱۶ میلیارد تومان که معادل سه برابر سود کسب شده از جرم انجام شده بود، جریمه و محکوم کرد.

به گزارش بازار، محمدعلی شیری زاده، افزود: براساس رای دادگاه معاون وقت این شرکت بورسی که مرتکب تخلف شده بود نیز به یک سال حبس محکوم شد که این پرونده هم اکنون در مرحله اجرای حکم است.

مدیر حقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار، درباره فرایند کشف جرم نیز گفت: پس از گزارش کنترل نظارت شرکت بورس اوراق بهادار تهران، در خصوص افزایش ۱۲۸ درصدی قیمت سهام یکی از شرکت‌های پذیرفته شده در یک بازه زمانی کوتاه، معاملات نماد مذکور مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد، عرضه سهام از سوی برخی کارگزاری‌ها طی بازه زمانی کوتاهی منجر به جابه‌جایی سهام با مبالغ قابل توجهی، از اشخاص حقوقی مرتبط با سهامدار عمده شرکت به سه شخص حقیقی شده است.

شیری زاده ادامه داد: اشخاص حقیقی پس از بالا بردن کاذب قیمت سهم در اوج قیمت ها، سهام خود را به فروش رسانده و سودی بالغ بر ۵۴.۲۴۹.۵۹۴.۸۶۵ ریال در بازه زمانی وقوع جرم کسب کردند که این موضوع در دستور کار کارشناسان حقوقی قرار گرفت و از متخلفان در دادگاه رسیدگی به جرائم اقتصادی، شکایت شد.

وی تصریح کرد: پس از تشکیل جلسات متعدد و بررسی صورت حساب‌های بانکی متهمان، مشخص شد که معاون وقت سرمایه‌گذاری شرکت که اطلاعات نهانی مربوط به زمان عرضه سهام آن شرکت را در اختیار داشت، موجبات افشای اطلاعات نهانی مربوط به سهام شرکت را فراهم آورده و آن را در اختیار بستگان و دوستان خود قرار داده است.

مدیرحقوقی و انتظامی سازمان بورس ادامه داد: با بررسی گردش حساب‌های متهمان مزبور و قراینی که از قبل وجود داشت، روشن شد که چهار نفر از دوستان و خویشاوندان شخص یاد شده (صاحب سمت در شرکت)، نسبت به تأمین مالی سه متهم دیگر پرونده (متهمان معاملات متکی بر اطلاعات نهانی) اقدام کرده اند.

کد خبر: ۱۶۱٬۰۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha