۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
کردستانی‌ها ۳۰۹ میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند
طی فروردین امسال؛

کردستانی‌ها ۳۰۹ میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند

کردستان - مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان از رشد سه درصدی مصرف گاز در این استان خبرداد و گفت:  ۳۰۹ میلیون و ۳۸ هزار متر مکعب گازطی فروردین ماه امسال مصرف شده است.

احمد فعله‌گری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مصرف گاز دربخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی کردستان در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته حدود سه درصد افزایش داشته است که بخشی ازاین افزایش به شیوع ویروس کرونا و  خانه نشین آحاد جامعه برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف گاز طبیعی در فروردین سال ۹۸ در این استان ۲۸۶ میلیون و ۹۱۴ هزار متر مکعب بود، اضافه کرد: در فروردین ماه سال جاری ۳۰۹ میلیون و ۳۸ هزار متر مکعب گاز در این استان مصرف شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان به پرمصرف‌ترین روزهای سال‌های ۹۸ و ۹۹ اشاره کرد و گفت: پرمصرف ترین روز فروردین ماه سال گذشته هفتم بوده که مصرفی برابر با ۱۲ میلیون و ۲۴ هزارمترمکعب گزارش شده و پر مصرف ترین روز فروردین ماه سال جاری نیز بیست و ششم با مصرف ۱۱ میلیون و ۶۴۵ هزار بوده است.

فعله‌گری یادآور شد: در پی شیوع ویروس کرونا و پیش آمدن مشکلات اقتصادی برای برخی اصناف ومشاغل و خانه نشینی آحاد جامعه، هیئت دولت با افزایش فصل سرد سال به شش ماه و انتقال آن از ۱۵ فروردین به ۱۵ اردیبهشت ماه و باتوجه به تفاوت نحوه محاسبه تعرفه گازطبیعی در فصل سرد وگرم به معیشت مردم و کاهش هزینه ها کمک شایانی کرد.

وی افزود: با اعلام ستاد استانی جلوگیری از شیوع کرونا و با تعامل و همکاری ما بین مشترکان و ماموران قرائت کنتور که از اول اردیبهشت ماه به طور حضوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صورت می گیرد می توان در راستای توسعه و پیشرفت خدمات گام های اساسی برداشت.

کد خبر: ۱۶٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha