۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
تعیین قیمت نان در اصفهان مطابق مصوبه سال گذشته|کسری آرد به شکل زیرزمینی جبران می شد
نائب رئیس انجمن علوم و فنون غلات اصفهان مطرح کرد؛

تعیین قیمت نان در اصفهان مطابق مصوبه سال گذشته|کسری آرد به شکل زیرزمینی جبران می شد

اصفهان – خواجه؛ نائب رئیس انجمن علوم و فنون غلات اصفهان معتقد است که نرخ‌های ارائه شده فعلی نان، براساس قیمت تمام شده پخت نیست و طبق قیمت سال گذشته تعیین شده است.

محمدرضا خواجه در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طرح هوشمندسازی فروش نان به گونه‌ای تعریف شده که فروش بیشتر نان سودآوری بیشتری را برای نانوا به همراه داشته باشد و هدف اصلی آن کنترل مصرف نان در کشور است.

وی ادامه داد: اجرای این طرح مشخص می‌کند که چه میزان آرد، گندم و نان مصرف شده که باعث هدفمندسازی مصرف نان می‌شود.

نائب رئیس انجمن علوم و فنون غلات اصفهان با بیان اینکه نرخ‌های ارائه شده فعلی، براساس قیمت تمام شده پخت نان نیست، بیان کرد: این قیمت‌ها طبق قیمت سال گذشته تعیین شده که موفقیت طرح را کاهش می‌دهد چرا که چنین طرحی تا زمانی موفق خواهد بود که قیمت نان براساس آنالیز فنی تنظیم شود.

وی در مورد دلیل افزایش زیاد قیمت نان‌های آزاد، گفت: نانوایی‌های سنتی که مجوز آزادپز بودن را دارند به دلیل گرانی آرد، چاره‌ای جز افزایش نرخ نان ندارند چرا که قیمت هر کیسه آرد از۳۰۰ هزار تومان به ۶۰۰ هزار ومان افزایش یافته است.

خواجه در مورد قیمت انواع آرد آزاد و دولتی، گفت: آرد دولتی کیسه‌ای ۳۵ هزار تومان، آرد نیمه‌دولتی ۵۰ هزار تومان و آرد آزاد ۵۵۰ هزار تومانی عرضه می‌شد و تا سال گذشته هر نانوایی که کمبود آرد داشت، آرد خود را به‌صورت زیرزمینی تهیه می‌کرد که قیمت آن کیسه‌ای۵۰ هزار تومان بود که امروز همه آردها کیسه‌ای۵۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

کد خبر: ۱۶۰٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha