۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
جزئیات غیرفعال شدن ۳۵۰ هزار کارتخوان در ۲۴ ساعت آینده

جزئیات غیرفعال شدن ۳۵۰ هزار کارتخوان در ۲۴ ساعت آینده

مدیرعامل شاپرک با اشاره به بلاتکلیفی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار کارتخوان بدون پرونده مالیاتی گفت: طی امروز و فردا، حدود ۳۵۰ هزار دستگاه کارتخوان غیرفعال می شوند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، سید کاظم دهقان مدیرعامل شاپرک در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص آخرین وضعیت اتصال ابزارهای پذیرش به پرونده مالیاتی گفت: طبق الزامات ماده ۱۱ قانون پایانه فروشگاهی سامانه مودیان، بانک مرکزی موظف به ساماندهی، ایجاد کد یکتا و ظرفیت ثبت نام مالیاتی برای کل پذیرندگان و دارندگان درگاه های پرداخت از جمله کارت خوان و درگاه های پرداخت اینترنتی است. وی افزود: از حدود یک سال و نیم پیش زیرساخت‌های لازم با هماهنگی سازمان امور مالیاتی فراهم شد و طی یک فرآیند مطول و پیچیده شروع به برنامه‌ریزی شد. به گفته دهقان، عمده دغدغه بانکی مرکزی در این حوزه، عدم اختلال در کسب و کار مردم و پذیرندگان بوده و هست.

دهقان در ادامه در خصوص آخرین آمار از فعال و یا غیرفعال بودن کارتخوان ها اظهار داشت: در حال حاضر حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار کارتخوان بلاتکلیف مانده است و صاحبان این درگاه ها جهت تکمیل مدارک مالیاتی و یا الصاق پایانه به پرونده مالیاتی مقاومت می کنند. لذا بر اساس قانون این کارتخوان ها را بایستی غیرفعال کنیم.

وی تاکید کرد: در نهایت طی امروز و فردا، حدود ۳۵۰ هزار دستگاه کارتخوان غیرفعال می شوند و در سه گام دیگر، نهایتا تا یک ماه آینده کل ترمینال های الصاق نشده به پرونده های مالیاتی، غیرفعال خواهند شد.

مدیرعامل شاپرک تاکید کرد: امیدوار هستیم قبل از غیر فعال سازی در موعد مشخص شده، صاحبان این دستگاه ها بلافاصله جهت ارائه و تکمیل مدارک پرونده مالیاتی خود اقدام کنند. همچنین تمهیدات لازم برای فعال سازی مجدد پایانه های مسدود شده که پذیرنده اقدام نماید فراهم شده است.

به گفته دهقان؛ از دی ماه سال ۱۳۹۹ تعریف پایانه جدید فقط با داشتن پرونده مالیاتی انجام می پذیرد. این در حالی است که در این مدت، ترمینال هایی که قطع می شوند، بر اساس یک پروسه ی سریع و با اقدام پذیرنده جهت تکمیل پرونده و مراجعه وی به شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت، امکان فعال شدن دوباره آن ها فراهم می باشد.

وی افزود: نزدیک به ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار ترمینال (کارتخوان، پایانه اینترنتی و موبایلی) الصاق شده داریم که از این تعداد حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار عدد ترمینال فعال هستند و کار می کنند و حدود ۸۰۰ هزار ترمینال الصاق شده ی غیرفعال داریم که در پروسه فعال شدن مجدد قرار دارند.

کد خبر: ۱۶۰٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha