۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
کشور در آستانه خودکفایی تولید گوشت قرمز قرار دارد
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

کشور در آستانه خودکفایی تولید گوشت قرمز قرار دارد

اکبری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: کشور در بخش دام سبک و سنگین در آستانه خودکفایی تولید گوشت قرمز قرار دارد و با تامین نهاده و ارائه خدمات فنی می‌توان به این مهم دست پیدا کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، درباره نقش توجه به بخش کشاورزی در تحقق شعار سال، گفت: در بخش کشاورزی شامل زراعت، دامپروری و شیلات دانش، ظرفیت و نیروی انسانی لازم وجود دارد و این موضوع می‌تواند برای تحقق جهش تولید بسیار کمک کننده باشد.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوشبختانه در بخش دامداری سبک و سنگین کشور در آستانه خودکفایی قرار دارد، ادامه داد: با پشتیبانی لازم  شامل تامین نهاده و ارائه خدمات فنی به دامداران در تامین گوشت قرمز هیچگونه مشکلی وجود ندارد.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در زمینه تامین گوشت سفید مرغ مورد نیاز کشور، مشکلی وجود ندارد و بسیاری از مرغداری‌ها به میزان ظرفیت اسمی خود جوجه‌ریزی نمی‌کنند، عنوان کرد: در صورتی که شرایط مورد نیاز صادرات گوشت مرغ توسط مسئولین فراهم شود تولیدکنندگان ایرانی این توان را دارند تا محصول تولیدی خود را به کشورهای متقاضی و هدف صادر کنند.
 
وی با بیان اینکه در حال حاظر به ناچار حدود ۱۵۰ هزار تن گوشت قرمز با هدف تنظیم بازار به کشور وارد می‌شود، تصریح کرد: افزایش قیمت ناگهانی گوشت قرمز ناشی از اقدامات دلالی است و بخش تولید نتوانسته است زنجیره تولید خود را متناسب با این اقدامات توانمند کند.

کد خبر: ۱۶٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha