۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
حذف کارچاق کن‌ها حلال مشکل صنایع یزد| گره گشایی دستگاه قضا از مشکلات تولید
رئیس کل دادگستری یزد:

حذف کارچاق کن‌ها حلال مشکل صنایع یزد| گره گشایی دستگاه قضا از مشکلات تولید

یزد- دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد بر لزوم حذف دلالان و کار چاق کن‌ها از سیستم تولید تاکید کرد.

غلامعلی دهشیری در گفتگو با خبرنگار بازار به ابتکار دستگاه قضای استان یزد از سال ۱۳۹۹ در راه اندازی سایت حامی در راستای رسیدگی مستقیم به مشکلات تولیدکنندگان و صاحبان صنایع استان اشاره کرد و افزود: این سایت در راستای حذف دلالان و کارچاق کن های واسط در این بین راه اندازی شده است.

وی افزود: با راه اندازی این سایت، واحدهای صنعتی و تولیدی دارای مشکلات در مسیر تولید، بدون واسطه و حذف دلالان با طرح مشکل خود در این سامانه با همکاری دستگاه قضا در مسیر حل آن گام برمی دارند.

دهشیری ادامه داد: موارد ثبت شده در این سامانه در جلسه علنی کارگروه تخصصی طرح و اقدامات لازم صورت می گیرد و در مواقعی مکاتبات لازم صورت می گیرد تا مشکل برطرف شود، در مواقعی دبیر ستاد مکاتبات لازم را با دستگاه های مربوطه انجام می دهد و در مواقعی نیز دستگاه قضا به سبب وجود پرونده قضایی ورود نمی کند و بعضی از درخواست ها نیز مردود است و مورد رسیدگی قرار نمی گیرد.

ثبت ۳۶۰ پرونده در سامانه حامی
رئیس کل دادگستری یزد گفت: از ابتدای راه اندازی سامانه حامی تا پایان سال گذشته، ۳۶۰ پرونده در سامانه ثبت شده، ۲۰ جلسه تشکیل شده و درخواست ها در ۲۴ جلسه ستاد مطرح شده و درخواست های مربوط به سال ۱۳۹۹ یعنی اولین سال راه اندازی، ۱۷۰ مورد و درخواست های سال گذشته نیز ۳۶۰ مورد بوده که این میزان، افزایش ۱۹۰ درخواست را نشان می دهد.

وی، این رشد را نشان از عملکرد مثبت این سامانه و اعتماد واحدهای تولیدی و صنعتی و سرمایه‌گذاران به دستگاه قضا در مسیر گره‌گشایی مشکلات آنها دانست و افزود: در سال ۱۳۹۹، درباره ۱۲۴ درخواست و در سال گذشته درباره ۱۷۱ درخواست تصمیم گیری شد و در بررسی درخواست های این سامانه به درخواست های اشتغال نیز رسیدگی شد و ۴۴ هزار و ۵۱۶ کارگر نیز به اشتغال گمارده شدند.

کد خبر: ۱۶۰٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha