۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
موافقت هیئت دولت با افزایش ۸۰۰ هکتاری شهرک صنعتی اشتهارد
استاندار البرز خبر داد:

موافقت هیئت دولت با افزایش ۸۰۰ هکتاری شهرک صنعتی اشتهارد

کرج - استاندار البرز گفت: طی مصوبه‌ای از سوی هیئت دولت به هیئت مدیره شهرک صنعتی اشتهارد، موافقت با افزایش ۸۰۰ هکتار به مساحت این شهرک، ابلاغ شد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری البرز، عزیزالله شهبازی در بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد، گفت: یکی از این واحدها از بزرگترین تولیدکنندگان انواع رنگ در کشور با صنعتی نوین محسوب می‌شود که تولیدات این واحد بزرگ که توسط سرمایه گذار ژاپنی ظرف چهار سال راه اندازی شده به زودی با حضور یکی از مقامات ملی افتتاح و به بهره برداری می رسد.

شهبازی با بیان اینکه احیای واحدهای ورشکسته، تحت تملک بانک ها و دارای مشکلات حقوقی در اولویت های کار استانداری بوده گفت: دیگر واحدی که امروز مورد بازدید قرار گرفت، واحد تولید سرامیک است که به دلیل مشکلات حقوقی حدود چهار سال تعطیل و بلاتکلیف بود اکنون به عرصه کار بازگشته و حدود ۱۰۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند، از این رو حمایت های لازم را خواهیم داشت تا به ظرفیت واقعی خود برسد و حدود ۳۰۰ نفر اشتغال را همراه داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه سال گذشته مصوبه ای از دولت اخذ شد و اشتهارد به‌عنوان شهرستان محروم و کمتر برخوردار معرفی شد، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران مستقر در این شهرستان تا ۱۳ سال از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.

پیگیری برای مجوز آب و برق شهرک های صنعتی

استاندار البرز اضافه کرد: در تلاش هستیم تا امسال مجوز برای آب این شهرستان و شهرک های صنعتی بگیریم و همچنین تقویت برق این محدوده نیز در دستور کار بوده و لذا امید است امسال عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلو ولت در زکی‌آباد نیز همانند پست برق باغستان را آغاز کنیم.

وی گفت: یک واحد تولیدی در اشتهارد با بیش از پنج میلیون دلار سرمایه گذاری و اشتغال برای ۱۲۰ هزار نفر، طبق گفته سرمایه گذار جوان این مجموعه تا هفته دولت ۹۹ افتتاح می شود.

شهبازی افزود: در شرایط کنونی که شیوع ویروس کرونا و تنگناهای تحریم های ناجوانمردانه را داریم، راه اندازی و آغاز به کار چنین واحدهایی در کشور افتخار آمیز است و همه را مبهوت می کند.

کد خبر: ۱۶٬۰۸۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha