۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۶
افزایش ۷۰ درصدی قیمت شن و ماسه| «نوسان قیمت» پیمانکاران را متضرر می کند
رئیس انجمن پیمانکاران گلستان خبرداد؛

افزایش ۷۰ درصدی قیمت شن و ماسه| «نوسان قیمت» پیمانکاران را متضرر می کند

گرگان- سیفی، رئیس انجمن پیمانکاران عمرانی گلستان از گلایه از افزایش ۷۰ درصدی قیمت شن و ماسه، گفت: نوسانات قیمتی سبب ضرر پیمانکاران شده و اجرای پروژه ها را دچار مشکل می کند.

بهرام سیفی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در سفر رئیس جمهور به گلستان پروژه های زیادی با اعتبار قابل توجه مصوب شده که امیدواریم تخصیص آن به موقع انجام شود.

رئیس انجمن پیمانکاران عمرانی گلستان با اشاره به مشکلات پیمانکاران در استان، افزود: لیست بیمه پیمانکاران یکی از مشکلاتی است که در جلسات متعدد با مسئولان بیان شده و در شرایط فعلی باید به آن توجه ویژه شود.

وی با اشاره به فاصله زمانی جذب اعتبار از زمان انعقاد قرارداد با پیمانکار، ادامه داد: لذا باید تأمین اجتماعی همکاری بیشتری برای واریز لیست بیمه داشته و فرصت بیشتری در اختیار ما قرار دهد.

سیفی گفت: مشکل دیگر، افزایش بی رویه قیمت مصالح و مواد اولیه است به طوری که قیمت کنونی «ساب بیس» و «بیس» (زیرسازی) نسبت به چند ماه گذشته چند برابر افزایش یافته و کسانی که قرارداد منعقد کرده بودند، متضرر شدند.

رئیس انجمن پیمانکاران عمرانی گلستان ادامه داد: قیمت مصوب سازمان مدیریت برای هر تن بیس در اردیبهشت ماه ۸۰ هزار تومان بوده که هم اکنون به ۱۱۵ هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به افزایش حدود ۷۰ درصدی شن و ماسه نسبت به قیمت سال قبل، توضیح داد: آبان ماه سال گذشته طی جلساتی که سازمان مدیریت با اداره صمت و تولیدکنندگان مصالح برگزار کرده بود قیمت هر تن بیس را ۶۷ هزار تومان و قیمت هر تن ماسه شسته را ۷۵ هزار تومان اعلام و این اعداد در ستاد تنظیم بازار هم مصوب شد و امسال تولیدکنندگان قیمت بیس را ۱۱۵ هزار تومان و قیمت ماسه شسته را ۱۲۵ هزار تومان تعیین کردند و ما به سازمان مدیریت اعلام کردیم که این افزایش قیمت منصفانه نیست و آن ها بیان کردند که امسال حق ورود و دخالت ندارند.

سیفی با اشاره به افزایش قیمت سیمان و میله گرد هم گفت: این مسأله بر روی قراردادهای ما تأثیر گذاشته و باید این مشکل را حل کرد.

رئیس انجمن پیمانکاران عمرانی گلستان در خصوص دیون پیمانکاران هم گفت: دیون پیمانکار در برخی از دستگاه های اجرایی پرداخت نشده ولی آن ها با اعتبارات سال جاری به دنبال اجرای پروژه های جدید هستند در حالی که مصوبات استان تصویب و پرداخت دیون است تا پیمانکاران بعدی هم رغبت ورود به این عرصه را داشته باشند.

کد خبر: ۱۶۰٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha