۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
رشد ۲۰۰ درصدی اعتبارات راه و شهرسازی گلستان| ۶ میلیارد پروژه بازآفرینی شهری در حال اجرا است
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان بیان کرد؛

رشد ۲۰۰ درصدی اعتبارات راه و شهرسازی گلستان| ۶ میلیارد پروژه بازآفرینی شهری در حال اجرا است

گرگان- ملک، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی اعتبارات سال ۱۴۰۰ این اداره کل، گفت: ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قرارداد بازآفرینی شهری داریم که در شهرهای هدف در حال اجرا است.

مهدی ملک در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۵۵ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشتیم که به نسبت سال قبل از آن - با رقم حدود ۸۰ میلیارد تومان- ۲۰۰ درصد رشد را شاهد هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: از اعتبارات سال ۱۴۰۰، تاکنون ۸۰ میلیارد تومان جذب شده و حدود ۷۵ میلیارد تومان مانده جذب نشده داریم که از این میزان ۱۷ میلیارد تومان از محل قیر بازآفرینی شهری بوده که ظرف ۱۰ الی ۱۵ روز اخیر این میزان سند زده و به شهرداری ها ابلاغ شده است.

وی توضیح داد که با تخصیص این مبلغ و با در نظر گرفتن تعدادی از اسناد صادر شده، میزان جذب اعتبار افزایش خواهد یافت.

ملک گفت: تخصیص نقدی ما ۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که ۱۰ میلیارد تومان به پروژه آق قلا به گنبدکاووس و ۱۰ میلیارد تومان هم به جاده اولنگ اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان بیان کرد: در یک ماه اخیر هفت قرارداد در بخش راه، به مبلغ ۵۵ میلیارد تومان منعقد شده و در مجموع در سه بخش راه، مسکن و بازآفرینی شهری حدود ۸۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده، داریم.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد پنج ساختمان اداری در استان به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، ادامه داد: در بخش بازآفرینی شهری حدود ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عقد قرارداد داشتیم که در محلات شهرهای هدف در حال اجرا است.

ملک گفت: پیمانکاران راه، هم در بخش بندرترکمن- گمیشان، بندرترکمن- آق قلا و بندرترکمن- کردکوی فعال هستند و عملیات اجرایی را علی رغم چالش منابع اعتباری به پیش می برند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان به دیگر پروژه های راهسازی در استان اشاره کرد و افزود: پروژه آق قلا- گنبدکاووس، آق قلا- اینچه برون و جاده نفت گنبدکاووس هم فعال بوده که با توجه به تصادف اخیر در یکی از این محورها برای ایمن سازی حدود پنج میلیارد تومان شانه سازی در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۶۰٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha