۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
۱۹پروژه میراث  فرهنگی و صنایع دستی در زنجان افتتاح می شود
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

۱۹پروژه میراث فرهنگی و صنایع دستی در زنجان افتتاح می شود

زنجان - مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: تا دهه فجر سال ۹۹ بیش از ۱۹ پروژه حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی استان افتتاح می شود.

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار بازار،با بیان اینکه در سال جهش تولید میراث فرهنگی استان پروژه های خوبی را پیش بینی کرده است، گفت: تا دهه فجر سال ۹۹ حدود ۱۹ پروژه میراث فرهنگی و صنایع دستی در این استان افتتاح می شود.

وی اظهار کرد: با افتتاح این تعداد پروژه تحول خوبی در اقتصاد صنعت گردشگری استان ایجاد می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان، با بیان اینکه شش پروژه میراث فرهنگی هم توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری برای میراث فرهنگی انتخاب شده است، گفت: یک پروژه مشترک هم با همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان است.

ارجمند تاکید کرد: مجتمع گردشگری الماس غرب، مجموعه گردشگری اشراق و مجتمع خدماتی رفاهی محمدی، یک پروژه اختصاصی اداره کل در قالب صنایع‌دستی با عنوان شهر جهانی ملیله و درنهایت یک پروژه مشترک بین دو معاونت صنایع‌دستی و میراث فرهنگی، در خصوص تکمیل و گسترش موزه گیاهان دارویی و ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در سرای ناصری بازار تاریخی زنجان از پروژه های مهم میراث فرهنگی استان است.

وی افزود: یک پروژه در خصوص واگذاری قطعات ناحیه صنعتی ظریفان با عنوان بازارچه صنایع‌دستی با همراهی و مشارکت اداره کل استان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان انجام می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان تصریح کرد: با افتتاح این پروژه ها تحول بسیار خوبی در اشتغال و اقتصاد بخش گردشگری ایجاد می شود.

ارجمند گفت: متاسفانه با شیوع بیماری کرونا بسیاری از رسته های صنایع دستی زنجان دچار مشکل شدند ولی میراث فرهنگی استان درسال جهش تولید برای تحول در حوزه صنایع دستی برنامه ریزی لازم را کرده است.

کد خبر: ۱۶٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha