۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۷
میزان ولادت‌ در خراسان شمالی از میانگین کشوری بالاتر است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

میزان ولادت‌ در خراسان شمالی از میانگین کشوری بالاتر است

گرگان- حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه میزان ولادت‌ها در کشور سالانه ۱۴ در هزار است، گفت: این رقم در استان ۱۶.۵ در هزار است که نشان می‌دهد در حوزه ولادت از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

محمد رضا حسین‌نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: فراهم کردن بستر اشتغال، معیشت خانواده و ایجاد نگرش جدید در سبک زندگی را از مهمترین عوامل تحقق جوانی جمعیت برشمار می‌رود.

استاندار خراسان شمالی ضمن یادآوری این مطلب که برای تحقق این موارد همت و تلاش دستگاه‌های اجرایی متولی الزامی است، افزود: تمامی نهادهای دولتی باید همراهی لازم در این حوزه را داشته باشند.

حسن نژاد در خصوص ارائه تسهیلات به خانواده‌های صاحب فرزند سه‌قلو، گفت: برای والدین دارای فرزند دوقلو و سه‌قلو بهزیستی یک رقمی را در قالب تسهیلات ارائه می‌کند.

وی تخصیص شیرخشک به این نوزادان و سایر الزامات را از دیگر خدمات دولت برشمرد و افزود: با حمایت از معیشت خانواده‌ها، افزایش امید به زندگی و اعطای تسهیلات می‌توان در این مسیر به استمرار موضوع جوانی جمعیت استان کمک کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به پرداخت وام فرزند آوری، گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون یک هزار و ۶۷۰ مورد وام فرزند آوری به خانواده‌های صاحب فرزند جدید اعطا شده است.

وی از افزایش جمعیت استان خراسان شمالی در پائیز سال گذشته به یک میلیون نفر خبر داد و گفت: درحالیکه میزان ولادت‌ها در کشور سالانه ۱۴ در هزاراست این رقم در استان ۱۶.۵ در هزار است که نشان می‌دهد از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

کد خبر: ۱۶۰٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha