۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
میزان مصرف اینترنت در استان کردستان ۳۲ درصد افزایش یافت
مدیر مخابرات منطقه کردستان:

میزان مصرف اینترنت در استان کردستان ۳۲ درصد افزایش یافت

سنندج - مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: مصرف دیتای اینترنت در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان، ۳۲ درصد افزایش داشته است.

آزاد حکمت در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به آخرین وضعیت مصرف اینترنت در استان کردستان در سال جاری، افزود: مصرف اینترنت در سه ماهه اول سال گذشته ۱۵۹ ترابایت بود که در مدت مشابه امسال به ۲۱۰ ترابایت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه به دنبال افزایش سرمایه گذاری متناسب با نیازهای مردم هستیم، افزود: مخابرات استان کردستان در زمینه توسعه اینترنت پرسرعت در حوزه تحقق واگذاری اشتراک در سال جاری رتبه اول کشور را کسب کرد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: واگذاری ۲۸ پورت VDSl، نوسازی و تبدیل ۳۰ کیلومتر فیبر هوایی به خاکی، نصب و راه اندازی ۵۰ سیستم ارتباطی فیبر نوری، تجهیز CWM در نقاط روستایی، نصب پنج لینک رادیو و ۱۵ تجهیز PDH، از جمله اقدامات مخابرات از ابتدای امسال تاکنون است.

وی با اشاره به ارتقای ۱۲ سایت همراه اول به تکنولوژی ۳ G/۴ G و راه اندازی ۲ سایت جدید در سنندج و بانه در سه ماهه اول امسال، افزود: در همین مدت یک هزار و ۴۸۱ پورت تلفن ثابت، چهار هزار و ۶۱۱ پورت اینترنت پرسرعت، ۸۸ پورت FTTH و ۲۸ پورت VDSl در استان واگذار شد.

حکمت به مشکل پایین بودن سرعت اینترنت در برخی نقاط و محلات شهری استان اشاره کرد و اظهار داشت: این مشکل به دلیل دوری مشترکان از مراکز مخابراتی یا سیم کشی نامناسب داخل ساختمان است که البته برای رفع این مشکل، اقدام به اجرای فیبرنوری می‌شود.

وی ضمن اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای ارتقاء سطح خدمت رسانی به مردم استان کردستان، اظهار کرد: مخابرات منطقه کردستان سرمایه گذاری زیادی در راستای بهبود زیرساخت های ارتباطی استان انجام داده و تلاش ما بر این است که این سرمایه گذاری ها همچنان تداوم داشته باشد.

کد خبر: ۱۶۰٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha