۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
صادرات ایتالیا به کشورهای خارج از اروپا کاهش یافت
همزمان با شیوع کرونا؛

صادرات ایتالیا به کشورهای خارج از اروپا کاهش یافت

موسسه ملی آمار ایتالیا از کاهش قابل توجه میزان صادرات این کشور به دیگر کشورهای خارج از اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، پایگاه اینترنتی ایتالیایی زبان " بلوگ توتوکارلی الواتوری"، موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) در تازه‌ترین گزارش خود درباره شرایط اقتصادی این کشور در سطح ماهانه و به طور مشخص در ماه مارس امسال (اسفند ۹۹)، از کاهش ۱۳ ممیز ۹ دهم درصدی صادرات محصولات ایتالیایی به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و نیز کاهش ۱۲ ممیز ۴ دهم درصدی واردات از این کشورها خبر داده است.

بیشترین میزان کاهش صادرات، ناشی از همه گیر شدن ویروس کرونا و به وجود آمدن شرایط اضطرار در حوزه بهداشت و درمان ایتالیا بوده که بر همه گروه‌های اصلی صنایع تاثیرگذار بوده است.

بدترین آمارها در ارتباط با صادرات کالاهای سرمایه‌ای به میزان ۲۴ ممیز ۶ دهم و کالاهای مصرفی بادوام به میزان ۲۱ ممیز ۸ درصد بوده است. همچنین در مورد واردات کالاها، کاهش واردات نیز به همان میزان صادرات، قابل توجه است. در این بخش، بیشترین میزان کاهش در کالاهای مصرفی با دوام به میزان ۲۶ ممیز ۲ دهم درصد، پس از آن، انرژی به میزان ۲۴ ممیز ۲ دهم و کالاهای سرمایه‌ای به میزان ۱۴ ممیز ۱ دهم درصد بوده است. ایستات در ادامه گزارش خود، همچنین به کاهش صادرات کالاهای ایتالیایی به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا در سطح سالانه پرداخت و اعلام کرد: در ماه مارس امسال در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۹، این میزان از کاهش، برابر با ۱۲ ممیز ۷ دهم درصد بوده است.

کد خبر: ۱۶٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha